CONVOCATÒRIA MENTOR/A DIGITAL

Convocatòria EDUMD001-21 de 284 places de  Mentor/a digital, assessor tècnic a docent

Data límit presentació de sol·licituds: 25/10/2021 – 08/11/2021

Presentació de sol·licituds:FORMULARI

  • En aquest formulari s’hi ha d’adjuntar l’expedient personal que genera ATRI (cal identificar el fitxer amb el nom “cognom1_cognom2_nom_cvATRI”).
  • Si teniu problemes a l’hora d’enviar el formulari, poseu-vos en contacte amb el SAU.
  • Les informacions del procés, així com les llistes provisional i definitiva es publicaran en el Portal de centre en l’apartat Concursos > Mentoria digital.

Us fem un extracte de la convocatòria:

Descripció del lloc

Nom del lloc: Mentor/a digital (assessor/a tècnic/a docent).

Unitat: Serveis territorials del Departament d’Educació o Consorci d’Educació de Barcelona.

Localitat: Seu del CRP dels serveis territorials del Departament d’Educació o del Consorci d’Educació de Barcelona; dels serveis territorials del Departament d’Educació i/o Consorci d’Educació de Barcelona, o dels serveis centrals del Departament d’Educació, si escau.

Destinataris: Personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B:

Tipologia de lloc: Programa temporal de mentors/ores digitals, finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i la Unió Europea – NextGenerationEU en l’àmbit del Departament d’Educació, per donar suport al Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 del Departament d’Educació.

Forma d’ocupació: Comissió de serveis o adscripció provisional.

Complement associat: Assessor/a tècnic/a docent.

Jornada: Completa, en horari de matí i tarda.

Durada: De l’1 de gener de 2022 al 31 d’agost de 2023.

Requisits de participació

  • Ser personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B, excepte del cos d’inspectors/ores.
  • Acreditar una experiència docent efectiva en ensenyaments reglats o d’assessorament a centres educatius de més de dos anys, en els darrers cinc anys.
  • Acreditar formació docent com a formador/a, coordinador/a o d’assistència en cursos sobre tecnologies digitals.
  • Nivell C1 de català per al personal docent que no té adscripció a Catalunya.

Perfil competencial del lloc de treball

  1. Comunicació en les relacions interpersonals. Comunicar de manera efectiva, empàtica i assertiva.
  2. Capacitat d’organització. Organització i capacitat de sistematitzar el mètode de treball.
  3. Resolució de problemes. Capacitat de detecció de necessitats, aportar solucions i fer-les efectives.
  4. Motivació i lideratge. Generar motivació i inspiració perquè l’equip docent lideri i impulsi canvis atractius, profunds i viables.
  5. Treball en equip. Concretar de manera col·laborativa objectius i accions per implementar, establint una distribució de tasques entre l’equip.
  6. Compromís amb el sistema educatiu i amb l’assoliment i fites marcades. Donar resposta als objectius i reptes marcats pel Departament tenint en compte les diferents realitats dels centres.
  7. Aplicació educativa de les tecnologies. Capacitat d’aplicar i aprofitar les tecnologies digitals en les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge.

Funcions

  1. Acompanyar i assessorar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició i implementació de la seva estratègia digital, en el marc del projecte educatiu de centre.
  2. Acompanyar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició del pla de formació interna, per tal que els/les docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
  3. Assessorar els centres en els quals es fa la intervenció de mentoria en la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat del centre i per nivells educatius.
  4. Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i l’aplicació del Pla d’educació digital de Catalunya.
  5. Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres que reben la intervenció de mentoria.
  6. Donar a conèixer, als centres, projectes que promou el Departament d’Educació per millorar la competència digital de l’alumnat.
  7. Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya.
  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

Aspectes que es valoraran

Per tenir en compte aquests aspectes cal adjuntar el document amb les dades de l’expedient d’ATRI al formulari de la sol·licitud.

Mèrits fins a la data de la publicació de la convocatòria (màxim 21 punts)

  1. Perfil professional de competència digital (1 punt).
  2. Haver estat o ser mentor/a digital col·laborador/a (1 punt).
  3. Experiència com a coordinador/a digital de centre (1 punt per curs escolar fins a un màxim de 3 punts).
  4. Experiència com a formador/a en tecnologies digitals en cursos reconeguts pel Departament d’Educació (1 punt per curs escolar com a formador/a o coordinador/a de cursos de formació permanent o de grups de treball, fins a un màxim de 3 punts).
  5. Haver estat referent digital de territori (1 punt per curs escolar fins a un màxim de 3 punts). Si no consta a ATRI, cal acreditar-ho amb un certificat, emès pels coordinadors/ores dels serveis educatius dels serveis territorials corresponents o del Consorci d’Educació de Barcelona.
  6. Participació en projectes d’innovació relacionats amb les tecnologies digitals a l’aula: Tecnologies digitals per a l’aprenentatge, mòbils.edu i STEAMcat (1 punt per curs escolar, fins a un màxim de 3 punts).
  7. Certificat ACTIC de nivell 2 o superior (1 punt).
  8. Participació com a coordinador/a de formació (1 punt per curs escolar, fins a un màxim de 3 punts).
  9. Haver format part de l’equip directiu de centre/s, haver estat adscrit a un CRP o a una seu dels serveis territorials o del Consorci d’Educació de Barcelona o dels serveis centrals (1 punt per curs escolar, fins a un màxim de 3 punts). Si no consta a l’expedient d’ATRI cal acreditar-ho amb un certificat emès pel/per la superior immediat/a.

Entrevista personal (màxim 11 punts)

Es valorarà el perfil competencial i l’adequació per al compliment de les funcions sobre la base dels criteris següents:

  1. Tipus de formació de competència digital docent impartida.
  2. Coneixement dels marcs de competència digital de centre i eines d’avaluació associades.
  3. Coneixement dels marcs de competències digitals docents i eines d’avaluació associades.
  4. Coneixement dels marcs de competència digital de l’alumnat i eines d’avaluació associades.
  5. Experiència en dinàmiques de millora contínua i en planificació estratègica.
  6. Participació en les xarxes territorials de cultura digital de la zona.
  7. Col·laboració amb el centre de recursos pedagògics en assessorament i formació

 Per superar el concurs es necessiten 13 punts; com a mínim 6 punts han de ser de l’apartat de mèrits i 4 punts de l’apartat de l’entrevista personal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>