El passat dijous 30 de setembre va tenir lloc la Conferència Inaugural del curs 21-22 en format virtual. Vam comptar amb la participació d’uns setanta docents de la comarca que vam escoltar a la Marta Portero (especialista en neuroeducació). Va centrar la seva exposició en les limitacions i els efectes positius de l’ús de les TIC durant el procés d’aprenentatge. Vam treballar aspectes com ara:
Riscos i limitacions de l’ús de les pantalles
- El procés de maduració cerebral i la relació amb la tipologia d’activitats a fer a les diferents etapes educatives.
- Les TIC i la plasticitat cerebral. En cada moment de maduració cerebral convenen tipologies diferents d’activitats TIC.
- La sobrecàrrega atencional
- L’exposició a les pantalles en relació al rellotge biològic
- El cervell social i el llenguatge
- La neurobiologia i l’escriptura i la lectura digital
- El risc d’aïllament social
- La impulsivitat i l’autocontrol
Reptes i oportunitats de les TIC
- Els tractament amb l’ús de les TIC
- La curiositat i la motivació
- La tecnologia com un mitjà per activar coneixements previs i per realitzar nous aprenentatges
- Efectes beneficiosos de l’ús de les TIC
- Activitats per promoure l’autoregulació amb l’ús de l’eina CLASSMOOD (eina d’aprenentatge social i emocinal). Ajuda a docents i alumnat a reconèixer l’estat emocional i introdueix pràctiques d’autoregulació emocional basades en l’evidència).