CONFERÈNCIA INAUGURAL VIRTUAL “NEUROEDUCACIÓ I TIC”. Anotacions

El passat dijous 30 de setembre va tenir lloc la Conferència Inaugural del curs 21-22 en format virtual. Vam comptar amb la participació d’uns setanta docents de la comarca que vam escoltar a la Marta Portero (especialista en neuroeducació). Va centrar la seva exposició en les limitacions i els efectes positius de l’ús de les TIC durant el procés d’aprenentatge. Vam treballar aspectes com ara:

Riscos i limitacions de l’ús de les pantalles 

  • El procés de maduració cerebral i la relació amb la tipologia d’activitats a fer a les diferents etapes educatives.
  • Les TIC i la plasticitat cerebral. En cada moment de maduració cerebral convenen tipologies diferents d’activitats TIC.
  • La sobrecàrrega atencional
  • L’exposició a les pantalles en relació al rellotge biològic
  • El cervell social i el llenguatge
  • La neurobiologia i l’escriptura i la lectura digital
  • El risc d’aïllament social
  • La impulsivitat i l’autocontrol

Reptes i oportunitats de les TIC 

  • Els tractament amb l’ús de les TIC
  • La curiositat i la motivació
  • La tecnologia com un mitjà per activar coneixements previs i per realitzar nous aprenentatges
  • Efectes beneficiosos de l’ús de les TIC
  • Activitats per promoure l’autoregulació amb l’ús de l’eina CLASSMOOD (eina d’aprenentatge social i emocinal). Ajuda a docents i alumnat a reconèixer l’estat emocional i introdueix pràctiques d’autoregulació emocional basades en l’evidència).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>