#25n XTEC – Propostes Dia internacional per l’eliminació de la violència envers les dones

El 25 de novembre és el dia declarat com a DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES. Una de les accions per prevenir-les és visualitzar-les en l’àmbit educatiu.

Propostes d’activitats a dur a terme als centres educatius, tant a propòsit del 25 de novembre com al llarg del curs que trobarem enllaçades a l’ XTEC:

🔗Nenes de conte. Contes explicats amb veu i dibuix d’Una mà de contes.

🔗Vídeos campanyes USAV T’escoltem, t’ajudem, et protegim!

🔗Curtmetratge noruec Dear Papa que visibilitza la violència masclista estructural i proposa actuacions (secundària)

🔗Programa formatiu de prevenció de la violència masclista (primària, secundària i famílies).

🔗Projecte de Drac Màgic Influencers i perspectiva de gènere. Projecte de sensibilització per a alumnat que reconeix el potencial de YouTube com a eina feminista de transformació social.

🔗Tea Consent. Presentació animada d’Emmeline May and Blue Seat Studios Commercial sobre el consentiment a l’hora de mantenir relacions sexuals (cicle superior i secundària).

🔗Coeducació audiovisual. Càpsules pedagògiques de coeducació i cultura audiovisual de Drac Màgic, des d’educació infantil a ESO, del Programa Coeduca’t.

🔗Prevenció i detecció de la violència masclista. Informació i recursos per a les famílies per saber què és la violència masclista i com afrontar-la.

#escoleslliuresdeviolència #25N