Activitats de formació LIC territorial CURS 2018-2019 / 1r trimestre

1.- FEM LLENGUA. MOSTRA D’EXPERIÈNCIES DELS CENTRES PARTICIPANTS ALS PROGRAMES ILEC, Ara ESCRIC i AVANCEM CAP AL TIL

Dia: 18/09/2018        Hora: 17:30h        Lloc: EOI Lleida

Codi inscripció: 6002050506

2.- LLENGUA I ESCOLA, AVUI ( 40 ANYS D’ENSENYAMENT DEL CATALÀ)

Dia: 27/09/2018        Hora: 17:30h        Lloc: EOI Lleida

Codi inscripció: 6002070506

3.- PLANS EDUCATIUS D’ENTORN A PONENT

Dia: 09/10/2018        Hora: 09:00h        Lloc: EOI Lleida

Codi inscripció: 6002060506

Xarxa de Competències Bàsiques Territorial 7

La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.

Les escoles que hi pertanyen es divideixen el 10 xarxes. Els centres educatius del Pla d’Urgell pertanyen a la XCB7 juntament amb centres del Segrià, La Segarra, Les Garrigues, La Noguera, El Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, La Vall d’Aran.
Els centres de la nostra comarca que formen part de la xarxa són:

NOM DEL CENTRE CURS D’INCORPORACIÓ
Escola Sant Miquel de Miralcamp 2017-2018
Escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa 2017-2018
Institut La Serra de Mollerussa 2017-2018
Institut Mollerussa IV de Mollerussa 2018-2019
ZER Vent Serè (Castellnou de Seana i Vila-sana) 2018-2019
Escola Pompeu Fabra de Mollerussa 2018-2019
Centre de Formació de Persones Adultes 2018-2019

Més informació

Vídeo- Canvis en el centre, per on comencem? – Sobre els docents coordinadors i els docents equips impulsors de centre

 

 

Xarxa de Competències Bàsiques

La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.

 

Diari docent dels Projectes de les escoles i els instituts del CRP del Segrià, les Garrigues, la Vall d’Aran, el Pla d’Urgell, l’Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Segarra i la Noguera que pertanyen a la Xarxa Cb – Curs 2017-2018

Apadrinem el nostre patrimoni

El programa: Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu.
L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn  local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.
El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista històric, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.
Enllaç al programa de l’XTEC.
APADRINEM EL NOSTRE  PATRIMONI. EL PLA D’URGELL
CENTRES QUE PARTICIPEN EN EL PROJECTE:
ESCOLA MESTRE IGNASI PERAIRE. MOLLERUSSA
Elements apadrinats: El  trenquet i Creu del terme. Alumnat CM.
Notícies 18.05.2016  La Mañana  i El Segre
Monument a la Senyera i Monument a la Sardana. Alumnat CS.
ESCOLA FRANCESC ARENES. GOLMÉS
Element apadrinat: Escola Francesc Arenes. Alumnat CS
ACTIVITATS
Curs 2015-2016: Georeferenciació de l’element. MHM Fem maquetesLlibre viatgerDibuixos al natural de l’Escola Francesc Arenes, Padrins a l’escola, Recerca biogràfica, Tallers TAC “apadrinem la nostra escola”: educació infantilcicle inicialcicle mitjà i cicle superior.
Curs 2016-2017Canviem el nostre patiMaquetes de les classes
Curs 2017-2018: Evolució i seguimnt de la reforma del patí . Conèixer diferents espais emblemàtics de l’entorn de l’escola.
ESCOLA MARE DE DÉU DE L’HORTA. IVARS D’URGELL
Element apadrinat: Estany d’Ivars i Vila-sana. Alumnat CS
ACTIVITATS: Georeferenciació Cooperativa d’Ivars
ESCOLA MINYONS D’URGELL. FONDARELLA
Element apadrinat: Apadrinem el patrimoni del nostre poble. Alumnat de 4t, 5è i 6é
Coneix Fondarella amb el nostre jocLife drawing: St. Sebastian ChapelSymmetry: St. Maria’s ChurchFem Caps GrossosPerspective: Fondarella’s words.
Per saber-ne més…
Arxiu comarcal del Pla d’Urgell
Inventari del patrimoni arquitectònic religiós del Pla d’Urgell
Pat.mapa. Patrimoni cultural català. El Pla d’Urgell
Llista de monuments del Pla d’Urgell. Viquipèdia.
Centre de Recerques del Pla d’Urgell “Mascançà”
Passejant per Mollerussa. A2MIC

 

 

Biblioteques escolars “puntedu”

El programa biblioteca escolar “puntedu” té per objectiu potenciar la biblioteca escolar de tots els centres educatius com un espai de recursos on tant els alumnes com els professors, i tota la comunitat educativa en general puguin trobar informació en diversos suports. S’entén la biblioteca com un recurs fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, i com un element clau en l’assoliment de l’hàbit lector, la competència informacional i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.

El programa dóna suport a les biblioteques escolars amb diverses accions i amb l’elaboració i difusió de materials i recursos específics que es troben enllaçats o referenciats en aquesta secció.

Contacte: biblioteques@xtec.cat

Trobareu tota la informació a la xtec.

A la comarca del Pla d’Urgell tenim tres centres adscrits al programa biblioteca escolar “puntedu”:

Escola Sant Miquel de Miralcamp                                                                                                                                                                                                                                                            Escola el Sitjar de Linyola                                                                                                                                                                                                                                                                      ZER Vent Serè

XIV CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA

 

 

 

El curs escolar 2017-2018 es convoca la catorzena edició del Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.

Pretén posar en valor la lectura com a eina primordial bàsica, juntament amb l’escriptura, per a la resta d’aprenentatges.

  • Inscripcions:

Abans del 3 de novembre (cliqueu aquí)

PLACES LIMITADES !

L’organització es reserva el dret de tancar la inscripció si s’arriba al límit de places previst abans del 3 de novembre. Llegeix més»

Maleta “La gran qüestió”

La maleta La gran qüestió la formen 13 exemplars del llibre La gran qüestió, escrit Wolf Erlbruch, en el que es porta a la reflexió del propi paper a la vida. Què fa un nen com jo en un món com aquest?

Adreçat a tot l’alumnat d’infantil fins a secundària és un bell llibre que convida a ser vist una i altra vegada, on aprendre a apreciar i a descobrir la part positiva de les coses que ens envolten, a mirar amb ulls desperts al positivisme, i a entendre que tothom té una part bona a conèixer.

Activitat per realitzar el Dia Internacional de la Tolerància, el Dia Internacional de la Infància, el Dia Internacional del Voluntariat, en jornades culturals i en optatives d’àmbit humanístic.

En els següents documents trobareu més informació: proposta didàctica i objectius i treball.

Maleta “L’enemic”

La maleta l’Enemic la formen 13 exemplars del llibre l’Enemic, escrit per Davide Cali i Serge Bloch, en el que a travès de la imatge i la paraula es va guiant en el camí de la reflexió al nostre alumnat, reforçant les actituds postives per a la millora del món.

El llibre és una història reflexiva on es defensa la pau i la irracionalitat de la guerra. Explica la història de dos soldats que queden sols en una guerra, cadascú dins el seu forat. Fa dies que no s’escolta cap canó i a un li queda poc menjar. Reflexiona sobre la guerra, veu que no té cap sentit, que no vol matar ningú i que si l’enemic volgués signaria la pau.

Adreçat a tot l’alumnat d’infantil, primària i secundària amb l’objectiu d’empatitzar amb les persones de l’entorn, descobrir sentiment que portin al creixement de l’individu, treballar el significat dels conceptes de pau, guerra, conflicte…., i per últim a aprendre a construir un esperit crític vers el món.

Activitat per realitzar el Dia Mundial de la No Violència, en jornades culturals, en optatives d’àmbit humanístic i en ciutadania.

En els següents documents trobareu més informació: proposta didàctica i objectius i treball.