3. MANUAL DE LECTURA
Cliqueu la imatge per obrir l’enllaç
3. MANUAL DE LECTURA
Cliqueu la imatge per obrir l’enllaç
1.- FEM LLENGUA. MOSTRA D’EXPERIÈNCIES DELS CENTRES PARTICIPANTS ALS PROGRAMES ILEC, Ara ESCRIC i AVANCEM CAP AL TIL
Dia: 18/09/2018 Hora: 17:30h Lloc: EOI Lleida
Codi inscripció: 6002050506
2.- LLENGUA I ESCOLA, AVUI ( 40 ANYS D’ENSENYAMENT DEL CATALÀ)
Dia: 27/09/2018 Hora: 17:30h Lloc: EOI Lleida
Codi inscripció: 6002070506
3.- PLANS EDUCATIUS D’ENTORN A PONENT
Dia: 09/10/2018 Hora: 09:00h Lloc: EOI Lleida
Codi inscripció: 6002060506
La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.
Les escoles que hi pertanyen es divideixen el 10 xarxes. Els centres educatius del Pla d’Urgell pertanyen a la XCB7 juntament amb centres del Segrià, La Segarra, Les Garrigues, La Noguera, El Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, La Vall d’Aran.
Els centres de la nostra comarca que formen part de la xarxa són:
NOM DEL CENTRE | CURS D’INCORPORACIÓ |
Escola Sant Miquel de Miralcamp | 2017-2018 |
Escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa | 2017-2018 |
Institut La Serra de Mollerussa | 2017-2018 |
Institut Mollerussa IV de Mollerussa | 2018-2019 |
ZER Vent Serè (Castellnou de Seana i Vila-sana) | 2018-2019 |
Escola Pompeu Fabra de Mollerussa | 2018-2019 |
Centre de Formació de Persones Adultes | 2018-2019 |
Vídeo- Canvis en el centre, per on comencem? – Sobre els docents coordinadors i els docents equips impulsors de centre
La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.
El programa: Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu.L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista històric, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.Enllaç al programa de l’XTEC.APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI. EL PLA D’URGELL
CENTRES QUE PARTICIPEN EN EL PROJECTE:ESCOLA MESTRE IGNASI PERAIRE. MOLLERUSSAElements apadrinats: El trenquet i Creu del terme. Alumnat CM.Notícies 18.05.2016 La Mañana i El SegreMonument a la Senyera i Monument a la Sardana. Alumnat CS.ESCOLA FRANCESC ARENES. GOLMÉSElement apadrinat: Escola Francesc Arenes. Alumnat CSACTIVITATSCurs 2015-2016: Georeferenciació de l’element. MHM, Fem maquetes, Llibre viatger, Dibuixos al natural de l’Escola Francesc Arenes, Padrins a l’escola, Recerca biogràfica, Tallers TAC “apadrinem la nostra escola”: educació infantil, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior.Curs 2016-2017: Canviem el nostre pati, Maquetes de les classesCurs 2017-2018: Evolució i seguimnt de la reforma del patí . Conèixer diferents espais emblemàtics de l’entorn de l’escola.ESCOLA MARE DE DÉU DE L’HORTA. IVARS D’URGELLElement apadrinat: Estany d’Ivars i Vila-sana. Alumnat CSACTIVITATS: Georeferenciació Cooperativa d’IvarsESCOLA MINYONS D’URGELL. FONDARELLAElement apadrinat: Apadrinem el patrimoni del nostre poble. Alumnat de 4t, 5è i 6éConeix Fondarella amb el nostre joc. Life drawing: St. Sebastian Chapel. Symmetry: St. Maria’s Church. Fem Caps Grossos. Perspective: Fondarella’s words.Per saber-ne més…Arxiu comarcal del Pla d’Urgell
|
El programa biblioteca escolar “puntedu” té per objectiu potenciar la biblioteca escolar de tots els centres educatius com un espai de recursos on tant els alumnes com els professors, i tota la comunitat educativa en general puguin trobar informació en diversos suports. S’entén la biblioteca com un recurs fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, i com un element clau en l’assoliment de l’hàbit lector, la competència informacional i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.
El programa dóna suport a les biblioteques escolars amb diverses accions i amb l’elaboració i difusió de materials i recursos específics que es troben enllaçats o referenciats en aquesta secció.
Contacte: biblioteques@xtec.cat
Trobareu tota la informació a la xtec.
A la comarca del Pla d’Urgell tenim tres centres adscrits al programa biblioteca escolar “puntedu”:
Escola Sant Miquel de Miralcamp Escola el Sitjar de Linyola ZER Vent Serè
El curs escolar 2017-2018 es convoca la catorzena edició del Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.
Pretén posar en valor la lectura com a eina primordial bàsica, juntament amb l’escriptura, per a la resta d’aprenentatges.
Abans del 3 de novembre (cliqueu aquí)
PLACES LIMITADES !
L’organització es reserva el dret de tancar la inscripció si s’arriba al límit de places previst abans del 3 de novembre. Llegeix més»
La maleta La gran qüestió la formen 13 exemplars del llibre La gran qüestió, escrit Wolf Erlbruch, en el que es porta a la reflexió del propi paper a la vida. Què fa un nen com jo en un món com aquest?
Adreçat a tot l’alumnat d’infantil fins a secundària és un bell llibre que convida a ser vist una i altra vegada, on aprendre a apreciar i a descobrir la part positiva de les coses que ens envolten, a mirar amb ulls desperts al positivisme, i a entendre que tothom té una part bona a conèixer.
Activitat per realitzar el Dia Internacional de la Tolerància, el Dia Internacional de la Infància, el Dia Internacional del Voluntariat, en jornades culturals i en optatives d’àmbit humanístic.
En els següents documents trobareu més informació: proposta didàctica i objectius i treball.
La maleta l’Enemic la formen 13 exemplars del llibre l’Enemic, escrit per Davide Cali i Serge Bloch, en el que a travès de la imatge i la paraula es va guiant en el camí de la reflexió al nostre alumnat, reforçant les actituds postives per a la millora del món.
El llibre és una història reflexiva on es defensa la pau i la irracionalitat de la guerra. Explica la història de dos soldats que queden sols en una guerra, cadascú dins el seu forat. Fa dies que no s’escolta cap canó i a un li queda poc menjar. Reflexiona sobre la guerra, veu que no té cap sentit, que no vol matar ningú i que si l’enemic volgués signaria la pau.
Adreçat a tot l’alumnat d’infantil, primària i secundària amb l’objectiu d’empatitzar amb les persones de l’entorn, descobrir sentiment que portin al creixement de l’individu, treballar el significat dels conceptes de pau, guerra, conflicte…., i per últim a aprendre a construir un esperit crític vers el món.
Activitat per realitzar el Dia Mundial de la No Violència, en jornades culturals, en optatives d’àmbit humanístic i en ciutadania.
En els següents documents trobareu més informació: proposta didàctica i objectius i treball.