Cisalles

Guillotina DAHLE 502, per fulls fins a 30cm de llargaria (7×10, 9×13, 10×15, 13×18).

Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

El proper 24 de febrer tindrà lloc la Jornada en línia:  Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa (9001420555), que en el marc del Programa Tenim la Paraula, organitza el Departament d’Educació conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

Fer ràdio a l’escola? Uf, quina feinada! En què m’ajudarà com a docent? Què en trauran de bo els meus alumnes? 

La ràdio pot esdevenir una eina pedagògica que facilita l’articulació dels diferents espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics significatius per l’alumnat i per tota la comunitat educativa. Ens pot permetre estimular les habilitats comunicatives orals i escrites, la creativitat i el pensament crític, el treball en equip i per projectes, el vincle amb les famílies i amb l’entorn social, malgrat els temps de pandèmia. Una multitud d’opcions que podem adaptar a la nostra realitat posant de bracet l’educació i la ràdio.

Apunta-t’hi fins al 22 de febrer a la jornada, i connecta-t’hi el 24 de febrer!

Recursos de diversitat i inclusió

 

 

Des de la SD d’Educació Inclusiva ens fan arribar informació de les següents publicacions a la web de Diversitat i inclusió :

–          El Document d’orientacions per a planificar mesures i suports universals elaborat per l’equip RAI (de de setembre de 2019  formadors d’educació inclusiva FEI).

–          Enllaç a la web de la fundació de Síndrome de Down on es poden trobar materials, publicacions,… d’interés i on es penjarà en breu una guia per al professorat.

Enllaç al document afegit:

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/mesures-i-suports/universals/

 

Enllaç afegit de la fundació síndrome de Down:

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/atencio-educativa-als-alumnes/nese/nese-derivades-de-discapacitat-intellectual/

Maleta de pensament computacional

Aquest mes d’octubre posem en servei de préstec una nova maleta pedagògica. Es tracta d’una maleta amb jocs per treballar el pensament computacional entre l’alumnat de primària.  Conté els següents jocs:

Robot Turtles. The  Game for Little Programmers! és un  joc de taula per a que qualsevol nen/a a partir dels 4 anys, aprengui els fonaments de la programació. 

Llegeix més»

Propostes d’entorn sostenible dels centres educatius

Els centres educatius de Mollerussa, des de la Comissió d’Entorn i Cultura, van endegar activitats d’entorn sostenible mitjançant l’observació de les zones de la ciutat més properes a les seves ubicacions.

De les diferents intervencions dutes a terme en van sorgir un seguit de propostes que l’alumnat va traslladar a l’alcalde de la ciutat, Sr. Marc Solsona, en un espai compartit amb el Consell de Participació Adolescent, el dia 24 d’abril de 2019.

Es va posar de manifest la necessitat de trobar la complicitat de cadascun dels ciutadans i ciutadanes de qualsevol edat i del govern municipal per tal de fer de Mollerussa una ciutat millor.

Makey-makey

Makey-makey consisteix en una placa d’electrònica basada en Arduino amb un cable USB que es connecta a l’ordinador com un perifèric més, de manera que dóna l’oportunitat als seus usuaris de buscar i trobar noves maneres d’interactuar amb els seus ordinadors, potenciant la creativitat, la imaginació i el disseny.

Activitats amb Makey-makey:

Scratchcatalà.com

SE El Solsonès

Reserva de la maleta en aquest enllaç.