XIV Gimcana Lingüística de la Noguera

El passat dimarts 5 de març vam celebrar la final de la  XIV Gimcana Lingüística de la Noguera al teatre Municipal de Balaguer.

Enguany, ha participat l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Almatà, l’Institut de Balaguer, l’Escola Pia de Balaguer i l’Escola Vedruna de Balaguer. Cada centre ha participat amb quatre representants escollits durant la primera fase del concurs, que es va dur a terme al mateix centre.

Aquest any, la final de la XIV Gimcana Lingüística va ser presentada i conduïda pel Ferran Aixalà, clown, còmic i guionista de ponent. Les proves que es van dur a terme van ser: Masculí o femení, Frases fetes, El mot discordant, Quina barbaritat, Va d’accents, Paraula infiltrada, Anagrama i la Noguerada (amb lèxic del territori).

Tots quatre equips van passar totes les proves amb molt bons resultats, donant peu a un marcador final molt ajustat. L’equip guanyador, finalment, va ser l’Escola Pia de Balaguer.

La gimcana, que s’emmarca dins el XXVI Pla Comarcal de Dinàmica Educativa de la Noguera, ha estat organitzada per la Paeria de Balaguer i el Centre de Recursos Pedagògics, amb la col·laboració del Consell Comarcal de la Noguera.

Si voleu veure com va ser la XIV Gimcana Lingüística podeu aquí podeu trobar la galeria d’imatges  o el vídeo resum!