X Gimcana lingüistica de la Noguera

Els alumnes dels cinc centres participants han demostrat tenir bons coneixements de llengua en una final molt igualada.
El dimecres 25 d’abril del 2018 ha tingut lloc al Teatre Municipal de Balaguer la final de la X Gimcana Lingüística de la Noguera. Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Ponts, l’Escola Pia, l’Institut d’Almatà, el Col·legi Vedruna de Balaguer i l’Institut Ciutat de Balaguer han participat en un concurs de diverses proves sobre llengua catalana.

Cada centre tenia quatre representats que havien estat escollits durant la 1a fase del concurs, que s’havia dut a terme als centres els mesos anteriors. Aquests vint participants han hagut de superar set proves relacionades amb la llengua. Han resolt proves sobre refranys, frases fetes, lèxic propi del territori, jeroglífics, camps lèxics i ortografia. La Gimcana ha estat conduïda pel cantat del grup Lexu’s, Carles Gómez.

Aquesta és una activitat que organitza el Servei Comarcal de Català dins del Pla Comarcal de Dinàmica Educativa. Per fer-la possible, hi col·laboren el Servei Educatiu de la Noguera, l’Ajuntament de Balaguer i el Consell Comarcal. L’equip guanyador de la X Gimcana Lingüística de la Noguera ha estat el Col·legi Vedruna de Balaguer.

Cliqueu a la imatge per accedir a la Galeria de fotos completa: