Lliurament de premis dels Plans Municipal i Comarcal de Dinàmica Educativa

El 14 de juny, a la sala d’actes de l’ajuntament de Balaguer s’ha fet l’entrega de premis de 3 activitats significatives dels Plans Municipals i Comarcals de Dinàmica Educativa del curs 2017-18.

2a edició “M’expliques un conte”

Concurs d’impuls a la lectura en veu alta en col·laboració amb ràdio Balaguer i la biblioteca Margarida de Montferrat.

Adreçat a cicle superior de primària i a primer cicle d’ ESO. A partir d’una tria de contes per a cada nivell, cada classe participant ha de seleccionar el seu millor grup de lectura que serà l’encarregat d’anar a enregistrar el conte a ràdio Balaguer. Els contes es poden escoltar a la web de ràdio Balaguer a través de la qual es fa una votació popular que es contrasta amb la valoració d’un jurat d’experts.. Amb els resultats d’aquestes valoracions s’escullen els guanyadors.

Hi han participat escoles de Balaguer de primària, l’escola de Térmens i la de Bellcaire. De centres de secundaria l’INS Ciutat de Balaguer i Vedruna, amb una xifra de més de tres-cents alumnes.

Els guanyadors han estat:

• Categoria A (5è de primària) Vedruna Balaguer
  • Categoria B (6è primària) Escola Bonavista de Bellcaire d’Urgell
  • Categoria C (2n ESO) Institut Ciutat de Balaguer

5a edició “Experiments de pel·lícula”

En el marc d’impuls a les STEAM s’organitza el concurs de vídeos d’experiments científics de la Noguera.

Adreçat a l’alumnat de la comarca, des d’Infantil a Batxillerat, que vulgui comunicar mitjançant la filmació en vídeo, experiments que expliquin i divulguin alguns dels continguts del coneixement de les ciències experimentals. Es vol incentivar l’alumnat en la difusió de les seves experiències científiques, tot contribuint a desenvolupar les competències bàsiques dels diferents àmbits educatius. Tots els seleccionats faran la propera tardor una fira científica “Ciència al Mercadal” on compartiran amb als companys dels altres centres els seus experiments i difondran a la ciutadania en general el seu treball d’aula.

S’han recollit més de 30 vídeos de tots els nivells i hi han participat centres de Balaguer i comarca. El nombre d’alumnes implicats supera els sis-cents.

Els guanyadors han estat:

• Categoria A (3-6 anys) “Helicòpters voladors” alumnat de P4 de l’Escola la Noguera”
  • Categoria B (7-12 anys) ”XST! Setmana sense soroll” alumnat de 3r Escola Salvador Espriu, Vallfogona de Balaguer
  • Categoria C (12-18 anys) “L’aire ocupa espai?” Alumnat de 2n ESO de d’Institut Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell

Tota la informació ampliada a la web del concurs “Experiments de pel·lícula” amb el vídeo resum presentat durant l’acte amb els guanyadors del concurs i tota la galeria de vídeos dels experiments presentats en aquesta convocatòria.

1a edició Concurs instagram “Patrimoni arquitectònic de la Noguera”

Primer concurs de fotografia a Instagram per a l’alumnat de CS de primària, ESO, Batxillerat i cicles formatius de la Noguera.

Amb l’objectiu de recollir els trets més significatius i els contrastos més destacats del patrimoni arquitectònic de la Noguera, per a crear entre tots un catàleg que ha de ser un viatge virtual pels monuments i restes arquitectòniques de la nostra comarca.

Els guanyadors han estat l’alumnat de 2n ESO de l’escola Pia de Balaguer

Accediu a la Galeria d’imatges per veure totes les fotos de l’acte.

Llegiu també la notícia a: