XII Gimcana Lingüística de la Noguera

El passat dimecres 4 de maig vam celebrar la final de la XII Gimcana Lingüística de la Noguera al teatre Municipal de Balaguer. Els participants enguany han estat l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut d’Almatà, l’escola Vedruna Balaguer, l’Institut de Ponts i l’Institut Ciutat de Balaguer. Cada centre ha participat amb quatre representats escollits durant la primera fase del concurs, que es dur a terme al mateix centre.

La final de la XII Gimcana Lingüística va estar conduïda pel Carles Gómez i ha consistit en diferents proves: mots discordants, refranys, frases fetes, la noguerada (amb lèxic propi del territori), jeroglífics i barbarismes. Els finalistes i les finalistes dels quatre centres van demostrar tenir uns bons coneixements de llengua i cal dir que va estar una final molt igualada. Els guanyadors i guanyadores d’enguany, però, han estat el grup de l’Institut de Ponts.

La gimcana, que s’emmarca dins el XXVI Pla Comarcal de Dinàmica Educativa de la Noguera, ha estat organitzada pel Servei Comarcal de Català i el Centre de Recursos Pedagògics, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Balaguer.

Podeu veure més imatges aquí: galeria d’imatges