VIII Concurs de punts de llibres de la comarca de la Noguera

S’ha convocat la 8a edició del concurs comarcal de punts de llibre, organitzat pel Consell Comarcal i el Servei Educatiu de la noguera i la col·laboració de la Paeria de Balaguer.

Bases

• Finalitat

El Consell Comarcal de la Noguera amb la col·laboració de la Paeria de Balaguer  i el Servei Educatiu de la Noguera convoca el VIII Concurs comarcal de punts de llibre. Adreçat als alumnes d’Escola Bressol, Infantil, i Cicle Inicial i Mitjà de Primària de tots els centres de la Noguera, vol oferir un espai de participació entre l’alumnat de la comarca. L’objectiu és dinamitzar i potenciar la creació artística als centres, mitjançant una activitat creativa com és el disseny i l’elaboració de punts de llibre a partir de mitjans plàstics.

La temàtica serà la importància de l’aigua i del seu estalvi, en coherència amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la situació d’emergència climàtica que estem patint i la greu sequera que estem patint i que s’està agreujant. Les propostes es podran realitzar utilitzant qualsevol tècnica plàstica, i amb el suport d’eines informàtiques si es creu convenient. És important que cada infant desenvolupi la seva pròpia creació, no seguint models projectats o dibuixos existents. Us recomanem veure el vídeo sobre creativitat que hem preparat amb l’artista plàstica Natalya Domanova, on explica algunes pautes per treballar el procés creatiu amb infants.

• Participants

Poden participar-hi tots centres educatius de la comarca de la Noguera. S‘estableixen 4 categories:

• A. 1r cicle d’Educació Infantil
  • B. 2n cicle d’Educació infantil
  • C. Cicle inicial de primària
  • D. Cicle mitjà de primària
  • Pautes de presentació
  1. Les propostes participants han de ser inèdites.
  2. La temàtica gira al voltant de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible núm 6: L’ús responsable i la conservació de l’aigua, l’aigua com a recurs imprescindible per la vida, i idees per garantir el sanejament de l’aigua dolça. Es poden realitzar utilitzant qualsevol tècnica plàstica i amb el suport d’eines informàtiques si és necessari. Només s’acceptarà un exemplar per alumne.
  3. S’han de presentar en format recomanat de 7 x 20 cm. Si és necessari una superfície més gran, es pot augmentar la superfície tant com es necessiti respectant la proporció (per exemple 10,5 x 30 cm).
  4. Només s’ha utilitzar la cara del davant del full. S’hi pot incloure un text lliure en forma de lema o aforisme, escrit en llengua catalana i retolat al gust de cadascú.
  5. A la cara del darrere hi han de constar les següents dades: pseudònim, centre i nivell educatiu.
  6. Els originals es lliuraran presencialment al Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera fins el 28 de març de 2023, agrupats en un mateix sobre. Cal adjuntar-hi una relació completa en un sol document per cada grup-classe, que inclogui pseudònim i nom amb tots els cognoms.
  • Jurat

El jurat estarà format per persones de la comarca vinculades als àmbits educatiu i artístic, i un representant del Consell Comarcal de la Noguera. Valorarà especialment la creativitat dels infants, la realització plàstica, i la incorporació d’elements relatius la cultura popular.

• Premis

S’atorgaran un total de 8 premis individuals, dos per cada categoria participant. Consistiran en lots de llibres i/o vals de compra en llibreries. L’acte d’entrega de premis tindrà lloc el 23 d’abril de 2023 a la plaça Mercadal de Balaguer.

• Terminis

El termini d’entrega de propostes és el dia 28 de març de 2023.

Els punts de llibre guanyadors quedaran en dipòsit del Servei Educatiu de la Noguera, i s’exposaran el dia d’entrega de premis que tindrà lloc a Balaguer el 23 d’abril de de 2023.

Totes les propostes participants no premiades s’hauran de recollir al Servei Educatiu de la Noguera abans de l’1 de juny de 2023. Aquelles que no es recullin es destruiran.

• Compliment de les bases

No s’acceptaran els punts de llibre que no compleixin els requisits establerts en aquestes bases. La participació en el concurs comporta l’acceptació de les bases i del tractament de les dades de les persones participants.

A Balaguer, 2 de desembre de 2022