Propostes per participar a la Setmana Europea de la Prevenció dels Residus

PROPOSTA 1 – Recollida de roba al centre Escolar.

Dirigit a: tot el centre Escolar (professors/es, alumnes, treballadors/es.

Proposta: Durant 2 setmanes de novembre (la setmana del 14 al 18 i del 21 al 25) tothom que tingui roba vella la pugui portar a l’Escola.

Marcarem un calendari de recollida i us vindrem a recollir la roba a l’Escola (durant la setmana del 21 al 25 de novembre).

Objectiu: Volem implicar les Escoles en la recollida de roba a la Comarca. Creiem que existeix un gran problema amb el tèxtil i us necessitem a vosaltres per fer canviar aquesta mentalitat.

D’aquesta manera evitarem que la roba que ja no volem vagi al rebuig, aconseguint un doble benefici: reducció de kg de rebuig i afavorir a l’economia circular.

El centre Escolar farà difusió de la proposta a les famílies (nosaltres us farem arribar la informació de la campanya) i s’encarregarà d’emmagatzemar la roba. Nosaltres vindrem a fer la recollida de tota aquesta roba, el dia que us marcarem al calendari.

PROPOSTA 2 – Reducció dels residus al menjador Escolar. PROVA PILOT A LA COMARCA

Dirigit a: l’alumnat i personal de l’Escola que utilitza el servei de menjador escolar.

Proposta: Fer el canvi del tovalló de paper al tovalló de tela. Volem ajudar a estalviar les escoles que tenen menjador escolar reduint el consum de tovallons de paper.

És un projecte que volem iniciar en alguns centres de la Comarca per anar-ho implantant poc a poc a la resta de menjadors escolars.

Actualment per a la realització d’aquesta prova pilot disposem d’una subvenció de l’Agència de Residus de Catalunya, per tant els centres que hi puguin estar interessats rebran el suport i el material necessari per posar en pràctica aquesta acció (una bossa de tela per cada alumne/a per poder guardar el tovalló). Les famílies hauran de facilitar el tovalló de tela.

Per a la realització d’aquesta bossa utilitzarem roba reciclada.

Objectiu: Estalvi de l’ús de tovallons de paper. Fomentar de l’ús de productes reutilitzables a les escoles.

Als menjadors escolars de la Noguera estem generant:

1,26 kg de paper per cada alumne/a de menjador en 1 curs escolar

11,20 kg de paper cada dia entre tots els menjadors de la comarca

2.016 kg de paper en 1 curs escolar entre tots els menjadors de la comarca

Us imagineu l’impacte de reduir tots aquests residus?