Parlem dels conflictes armats a l’aula

El recent conflicte bèl·lic a Ucraïna, tot i no ser l’únic que actualment està tenint lloc al món (no podem oblidar casos com Yemen, Afganistan o Palestina entre d’altres), ha desvetllat especialment la nostra sensibilitat degut a la proximitat amb el país i el poble ucranià.

Reflexionar sobre aquests aspectes a l’aula és una oportunitat educativa que no podem deixar passar, per la qual cosa us oferim una sèrie de recursos que poden ser del vostre interès.

Article “Com parlar d’Ucraïna a l’aula?”, de la coordinadora d’ONG a Lleida

Formació per al professorat sobre migracions i refugi, a càrrec de Servei Civil Internacional i l’ONG Entreterres

Curtmetratge “Mai més bombes sobre escoles”, DENIP 2022

Especial Info-K “Guerra a Ucraïna, CCMA

Vídeo “què passa entre rússia i Ucraïna, CCMA

Materials d’acollida “Alumnat d’origen estranger”, Departament d’Educació

Secció “Saps què ha passat”, adreçada a Primària, on hi trobareu notícies i propostes didàctiques. Editorial Text.

Secció “La notícia de la setmana”, adreçada a ESO.  Editorial Text