Jornada d’Estratègies d’intervenció a l’aula amb alumnes amb TEA

El passat dissabte 1 de desembre va tenir lloc a la Sala d’actes de l’Ajuntament de Balaguer Jornada d’Estratègies d’intervenció a l’aula amb alumnes amb TEA (trastorn de l’espectre autista) i a la qual hi van assistir més de 90 persones.

La Jornada va suposar una aproximació teòrico-pràctica del funcionament de l’alumnat TEA enfocada a docents, famílies i altres professionals que poden intervenir en aquest alumnat.

La primera part a càrrec de Marina Mestres, psicòloga especialitzada, va oferir una visió acurada de les característiques que poden tenir aquests infants i adolescents amb tot el ventall de característiques de l’espectre autista. En la segona part, Pilar Pàmies, professional del CRETDIC, va explicar com l’entorn escolar s’ha d’adaptar al funcionament d’aquest alumnat.

Durant tota la jornada van estar exposats els materials pràctics de treball realitzats pels professionals del CEE l’Estel de Balaguer per als quals tots els assistents van rebre les explicacions específiques per poder-los manipular.

L’èxit de la jornada i la realitat del trastorn de l’espectre autista amb l’augment de la incidència entre els nostres infants i adolescents fa pensar que aquesta jornada haurà de tenir, com a mínim, una segona part.