HOWT, el projecte eTwinning de l’INS de Ponts en confinament

Participar en projectes internacionals en temps de confinament s’ha fet, fins i tot més fàcil, des de que vam iniciar l’escola telemàtica amb el confinament per la pandèmia del CoVid-19. En aquest punt, l’Institut de Ponts ha participat en el projecte eTwinning d’inclusió i plurilingüsime en tots els sentits: “Hands of The World: Can You SEE What We SAY“.

L’objectiu principal és connectar alumnes de diferents llocs del món (no només Europa) preservant la identitat lingüística de cadascú. Per fer-ho han utilitzat el llenguatge de símbols Makaton i la música. És a dir, han après cançons en aquest llenguatge i després les han cantat en la nostra llengua interpretant els signes, per tant, això els ha permès entendre’s tot i no saber la llengua dels altres. La cançó A Million Dreams, havia de ser en la llengua de cadascú, però amb el tema del confinament, finalment no va ser possible.

Per altra banda, es comuniquem en anglès a través d’un intercanvi de postals, moltes d’elles creades pel propi alumnat. “L’escrivim en la nostra llengua mare (català en el nostre cas), i en pengem una traducció a l’anglès en una padlet. A la postal hi enganxem dos codis QR, un amb el vídeo on llegim la postal en català i l’altre amb el link al Padlet compartit, amb la traducció a l’anglès, i altra informació sobre el nostre institut, poble, país, etc tot en anglès”.

Tot el material del projecte està exposat al hall de l’institut, en un mural amb totes les postals rebudes i la còpia de totes les enviades. Faltaran per veure i llegir les postals que van enviar l’últim dia, abans del confinament, i les que ens hauran arribat aquests dies. Serà una sorpresa en la tornada al centre.

Durant el confinament, han mantingut el contacte amb les altres escoles, fent reptes i penjant-los als Padlets que hem compartit amb els alumnes. També han participat en trobades online per ajudar-se a entendre millor els reptes plantejats.

És un projecte inclusiu, on tots els alumnes poden participar, independentment del seu nivell d’anglès, dissenyant les postals, per exemple, o decidint que es posava a les postals, alguns no són bons escrivint, però els agrada la música, o en els reptes durant aquests mesos, se n’ha fet de ritmes, o de dibuixar, per exemple.

Accediu al TwinSpace del projecte per veure tota la feina compartida:

I gaudiu amb la interpretació a “veus” de la cançó del projecte “A million dreams”: HOTW Million Dreams song released. Breaking down all barriers to bring learners together.