Certamen literari de Sant Jordi 2024 (Novetats!)

La regidoria d’Educació de la Paeria de Balaguer i el SE de la Noguera convoquen el certamen literari escolar 2024 de la ciutat de Balaguer. Adreçat a l’alumnat de cicle superior de Primària i primer cicle de la ESO, els seus objectius són els de potenciar el català escrit i donar a conèixer els futurs valors literaris, així com donar relleu a la festivitat i Diada de Sant Jordi, i promoure les estratègies d’escriptura creativa.

El dia de la fase final serà el dijous 4 d’abril de 2024, presencialment al casal LaPallavacara. Els participants hauran d’arribar a les 9.30 h.

Hi assistiran un màxim de 10 alumnes per categoria de cada centre (és a dir, un màxim de 10 alumnes en aquells centres de Primària, i de 20 alumnes en aquells centres que ofereixin PRI i SEC). D’aquesta manera, cada centre participant ha de vetllar per garantir la selecció d’aquests alumnes participants d’una manera equitativa i garantint les oportunitats de tot l’alumnat que hi estigui interessat.

Aquest any s’incorporen algunes novetats al certamen per tant, les nostres recomanacions per preparar el certamen són:

1. Llegir les bases detallades amb l’alumnat en aquest enllaç.
  2. Treballar amb l’alumnat l’estratègia d’escriptura creativa “Les finestres” que es proposa aquest any. Us facilitem una infografia pautada per practicar-la.
  3. Donar a conèixer a l’ alumnat els criteris de valoració del certamen literari.  Us facilitem una llista de validació que l’alumnat  ha de tenir en compte en el moment d’escriure (el dia del certamen l’organització la facilitarà a l’alumnat).