Equip

El Servei Educatiu de la Noguera està format per un conjunt de professionals de diferents disciplines que treballen conjuntament, per poder donar respostes educatives integrals als centres educatius del territori.

(Feu clic al menú esquerre  o sobre els enllaços per veure la relació de professionals adscrits als centres)

• EAP  Els Equips d’Assessorament Psicopedagògic són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació amb els alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu, així com a les seves famílies.
  • CRP El Centre de Recursos Pedagògics és un equip que dóna suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona.
  • ALIC L’Assessora llengua, interculturalitat i cohesió social dóna suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.
  • CREDA (Centre de recursos educatius per a deficients auditius) són serveis educatius específics de reforç a la tasca docent del professorat pel que fa a alumnes amb greus dificultats d’audició i/o llenguatge.

El Servei Educatiu de la Noguera també treballa de forma coordinada amb:

• Equip de mentors digitals. Col·laboren amb els centres de la Noguera en l’elaboració del Pla d’Estratègia Digital durant els cursos escolars 2021-22 i 2022-23.
  • Tècnica UAO (Unitat d’Acompanyament i Orientació a l’Alumnat)
  • Oficina Municipal d’Escolarització (OME) de la Paeria de Balaguer. Aquest organisme local té la seu a l’edifici del Servei Educatiu, i treballa de forma conjunta amb la Comissió local de garanties d’escolarització per assignar plaça escolar a l’alumnat arribat a la ciutat de Balaguer fora dels períodes de preinscripció (matrícula viva)
  • Promotor escolar del poble gitano. Els seus objectius són aconseguir l’escolarització plena de l’alumnat gitano a les diferents
    etapes del sistema educatiu de Catalunya mitjançant la prevenció, la diagnosi i l’actuació precoç contra l’absentisme i el fracàs escolar, contribuir a l’èxit escolar i a la promoció sociolaboral de l’alumnat gitano, i potenciar la visibilització i els valors de la cultura gitana dins el currículum escolar i la vida del centre educatiu.
  • Camp d’Aprenentatge de la Noguera. Els camps i els entorns d’aprenentatge (CdA/EdA) són serveis educatius que treballen conjuntament amb els centres educatius per promoure l’aprenentatge de l’alumnat a través d’oferir activitats didàctiques innovadores realitzades en un medi natural o cultural singular de Catalunya i contribuir a l’aprofundiment de la formació competencial de l’alumne.