Futurs Emprenedors Rurals – FER

El Grup de treball FUTURS EMPRENEDORS RURALS – FER per a Educació Infantil i Primària és un projecte d’emprenedoria a les escoles rurals en el que es pretén despertar la creativitat, aprendre a afrontar nous reptes i dificultats i en general, la iniciativa personal i tot el que comporti la posada en funcionament d’una empresa, aprofitant els recursos que ofereix el territori.

Objectius: L’objectiu d’aquest projecte és incorporar la cultura de l’emprenedoria en la vida diària i quotidiana, introduint el projecte d’emprenedoria a totes les matèries del curs de cinquè de primària, no com un fet aïllat, sinó com unes habilitats que han d’estar presents en tot moment a les nostres vides. I en especial en els habitants de les zones rurals.

L’ introducció de la cultura emprenedora als infants dels territoris rurals, que seran el nostre futur, permet que tinguem empreses diversificades i amb més trets diferenciadors que faran possible la seva sostenibilitat i, amb ella, la sostenibilitat dels nostres municipis i de les zones rurals.

Continguts: La metodologia d’aplicació de FER a l’aula la classifiquem en 2 grans blocs.

1) Presentació i invents. La presentació de la vida de l’abella FER i donar a conèixer sis invents, primer amb l’explicació de la història de cada descobriment i seguidament amb exercicis relacionats amb el descobriment. En aquest apartat es rep la vista per part d’una empresa del territori.

2) Els reptes de l’abella FER. En aquest bloc es relaciona les dificultats de l’eixam de les abelles amb els possibles problemes de les empreses, amb l’objectiu que els alumnes aprenguin a com dur a terme un nou projecte, solucionar problemes que se’n derivin, gestionar el fracàs o les dificultats amb que es trobin i assolir finalment l’èxit. La idea es posar èmfasi en la importància del treball en equip per assolir l’èxit, saber organitzar-se i adquirir el coneixements necessaris tant en gestió operativa com en gestió financera. En aquest apartat es realitza per part dels alumnes la creació de la seva iniciativa empresarial.

Finalment els alumnes podran presentar el treball realitzat als companys, per compartir experiències i dificultats amb les que s’han anat trobant. També es podrà gravar la presentació per fer-ne més difusió.

Destaquem també la motivació que implica tenir un grup de companys/es d’Estònia, ja que només ens podrem comunicar en anglès; així doncs aquesta llengua passarà ser vehicular.

ESCOLES PARTICIPANTS

• Escola de Ponts
  • Escola Els Planells (Artesa de Segre)
  • Escola Salvador Espriu (Vallfogona de Balaguer)
  • Escola Arrels (Els Alamús)
  • Escola Mestral (Vilanova de la Barca)

CALENDARI PREVIST

DIA TASQUES
Sessió 1
Divendres 08/09/2017
Jornada Fer.cat
Sessió 2
Dimarts 10/10/2017
Recollida dels materials FER.
Presentació entre les escoles participants i punt de partida.
Sessió 3
Dimarts 12/12/2017
1.7. El meu veí l’empresari
Intercanvi de la posada en pràctica entre les escoles participants.
Sessió 4
Dimarts 03/ 04/2018
2.7 Donem corda a la nostra empresa
Intercanvi de la posada en pràctica entre les escoles participants.
Sessió 5
Dimarts 05/06/2018
Acabament del projecte FER.
Intercanvi d’experiències entre les escoles participants. Organització d’un acte de cloenda del projecte (fira, jornada).

Cliqueu la imatge per accedir a la galeria fotogràfica de la primera sessió que va comptar amb la participació d’un grup de professorat d’Estònia que també treballa projectes d’emprenedoria a l’aula.