Cantem per al Dia Mundial del Medi Ambient des de casa

Aquest any la situació excepcional que estem vivint i les mesures de seguretat de les fases del desconfinament, ens han fet celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient i de tancament de les activitats del Refugi de Llavors de la Noguera telemàticament.

Això no vol dir pas que no hem fet i preparat un munt de recursos i activitats.

Per començar, us vam presentar la nostra proposta confinada amb totes les fitxes dels tallers que portem a terme cada any al Parc de la Transsegre. D’aquesta manera s’han pogut fer des de casa, els tallers de bombes de llavors, marietes, bossetes d’olor, i el cistell d’herbes i condiments. Estem especialment contents perquè ens heu compartit algunes de les vostres experiències a casa, i podem dir que no poden estar més ben fetes! Enhorabona!

Aprofitant que aquest dia és també el dia del Refugi de Llavors de la Noguera, varem poder fer telemàticament la darrera sessió del grup de treball i ja tenim moltes idees per superar qualsevol altra situació que ens porti lluny de l’escola per continuar tenint cura dels nostres horts i cultivant les nostres hortalisses, tot i que, esperem no haver-ho de posar mai en acció.

Un altre gran projecte per a aquest dia és el “Dona la nota, encara hi som a temps” que ens convidava a cantar plegat en aquesta data, 5 de juny, a les 11 del matí, juntament amb els integrants del Petit Taller de Cançons autors de la cançó No Ens Desdibuixeu i llegir el manifest de Gilbert d’Artze, autor de la lletra de la cançó

Plegats no va poder ser, però des de l’Escola Mont-roig i el CRP de la Noguera vam pensar una alternativa que ens permetés alçar igualment la veu per la natura. Us compartim el vídeo de la nostra experiència:

Des d’aquí només us recordem que gaudiu i respecteu la natura i no oblidem que aquest camí és comú, per tant, només el podem fer junts per aconseguir superar tots els reptes del canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat i la reducció de la contaminació i dels gasos d’efecte hivernacle al nostre planeta.