Festes de primavera: Pasqua-Sant Jordi

Primavera

En Nusi i la Primavera
Aquest recurs interactiu forma part de la transformació digital del Projecte Motxila. EduCaixa. La proposta s’inicia amb el conte animat En Nusi i la Primavera, que ens permetrà presentar als nens una situació en què podran reconèixer, comprendre i apreciar els sentiments dels altres, com també les circumstàncies que els afecten en un moment determinat. S’acompanya de fitxes imprimibles per a l’alumne. La transcripció del conte i altres activitats les podeu trobar en format PDF a l’apartat “Materials del recurs”.

JClic. És un treball creat per Maria Torres Español perquè els alumnes puguin jugar amb la Vella Quaresma. Ha sorgit en temps de confinament. Especialment pensat per a alumnes d’Educació Infantil.
En aquesta ocasió la proposta és a P-3, P-4, P-5, un recull d’activitats per conèixer aquest famós personatge i que és molt present per Setmana Santa. Disposa també de pràctiques de lectoescriptura pels més grans.

Pasqua recursos, la mona, Manualitats Maria Segura.
Sant Jordi. Dia del Llibre i de les Roses, símbols de la cultura i l’amor. És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella. A la dècada de 1930 s’hi afegeix el costum de regalar un llibre al noi, amb motiu del dia del llibre.
En aquest article trobareu diferents enllaços referents a aquesta diada.
Aquest document presenta un grup d’activitats al voltant de la  llegenda de Sant Jordi. En format pdf , presenta la cançó SPC de Sant Jordi, un dòmino, un recull d’imatges, un Quinto i una oca del Joc de Sant Jordi. Sant Jordi.
Recursos elaborats pel CREDA-Lleida, com la llegenda adaptada a la llengua de signes catalana per la logopeda Cristina Escolà i altres materials.
Poesia de Joan Maragall per la nostra companya Ingrid Llobet

Jclic de la Mercè Rosell elaborat amb imatges i lletres relacionades  amb la temàtica d’aquesta festa  popular. Gira al voltant de la llegenda de Sant  Jordi i pretén treballar la  lectoescriptura en nivells inicials.
També un vídeo d’una experiència d’aula inclusiva d’un alumne amb sordesa.
La llegenda explicada amb LSCExperiència d’aula inclusiva d’un alumne amb sordesa. Conte explicat amb LSC a l’aula de l’escola d’Anglesola. CREDA-Lleida.
Dibuixos, apps, recull d’enllaços, recursos, imatgesedu365, cançó (versió Dàmaris Gelabert), Kahoot.