8ena Jornada d’inclusió digital

Vídeo: Pere Pifarré

La VIII Jornada d’Inclusió Digital va ser un èxit de participació, amb professionals de l’educació de tota Catalunya.

Hi va haver una nodrida presentació i intercanvi d’experiències de centres educatius, sobretot dels de Lleida, que afavoreixen el paper protagonista de l’alumnat en el seu aprenentatge tot aprofitant el potencial que té la tecnologia per a personalitzar els entorns i per interactuar i participar a l’aula.

El CREDA-Lleida hi va participar amb tres experiències:

• Experiències amb Kahoot. Juguem amb les preguntes.                                                                                         Vicenta Guardia Badia. L’experiència es basa en la millora de la motivació i l’autoestima de l’alumnat a partir de la creació d’un Kahoot.
  • Experiència en narració digital: els contes. Vicenta Guardia Badia
    Es treballa l’expressió oral amb tot el grup del centre, un total de 12 alumnes.  Activitat on es treballa com fer les fotos, familiaritzar-se amb el vocabulari de l’elaboració de la presentació (anomenar i desar les imatges, inserir formes, omplir les bafarades). L’ús de la tecnologia va facilitar la participació.
  • Treballem vocabulari LSC amb el Croma i l’app KineMaster.
    Cristina Escolà Queralt. Es tracta d’unes presentacions fetes amb Croma i l’App KineMaster on un alumne amb sordesa mostra vocabulari en LSC de diferents camps semàntics. Aquests vídeos serveixen no només a l’alumne amb sordesa, sinó també a la resta de companys que poden anar aprenent vocabulari per comunicar-se millor amb el seu company.