L’estiu
03/06/20L’estiu JClic. Joan Verdaguer i Andrés. Escola Sant Ildefons. Cornellà de Llobregat. Adreçat a l’alumnat de Primària.
Activitats d’estiu a l’edu 365
Activitats de reforç d’estiu per a l’alumnat de… Llegeix més»
L’estiu JClic. Joan Verdaguer i Andrés. Escola Sant Ildefons. Cornellà de Llobregat. Adreçat a l’alumnat de Primària.
Activitats d’estiu a l’edu 365
Activitats de reforç d’estiu per a l’alumnat de… Llegeix més»
La Maria Torres Español ens ha fet arribar aquesta proposta JClic que ha fet durant el confinament per als seus alumnes de l’escola Gaspar de Portolà de Balaguer, on trobareu diferents transports per classificar, jocs de memòria, puzles, ordenar paraules, llegir, escriure… i somiar en viatjar.
La Maria Torres Español de l’escola Gaspar de Portolà de Balaguer ens ha facilitat aquest JClic per a que els nostres infants puguin gaudir amb les activitats que els proposa sobre el conte d’El Patufet. Trobareu activitats de lectoescriptura, seqüències, puzzles…
Joc que consisteix a lletrejar paraules en català i a resoldre diferents jocs lingüístics. Passa-t’ho bé amb el català. Al Pica Lletres podràs lletrejar paraules, detectar barbarismes i errors ortogràfics, ordenar paraules desordenades, definir mots curiosos, formar paraules a partir d’un conjunt de lletres i trobar els mots amagats a la Sopa de mots.
CARACTERÍSTIQUES
– El joc és íntegrament en català.
– L’aplicació permet publicar la puntuació al Facebook, al Twitter i enviar-la per correu electrònic.
– Hi ha dues modalitats de joc: Cursa i Minijocs.
– Si feu una bona puntuació, entrareu al Pica rànquing i sereu un dels millors picalletrejadors!
T’hi enganxaràs!
La Maria Torres Español de l’escola Gaspar de Portolà de Balaguer ens ha facilitat aquest JClic per a que els nostre infants puguin gaudir amb les activitats que els proposa. Els dibuixos són molt clars i motivadors.
Ara reconeix lletra manuscrita i la còpia en un document a l’ordinador!
L’aplicació reconeix objectes, lletra manuscrita… mitjançant Machine Learning; depenent de si és un objecte, un animal, una planta o un text t’oferirà resultats i accions diferents. Va sortir el 2017 però ara ha incorporat aquesta funció. Amb l’app instal·lada haurem de tenir iniciada sessió amb la mateixa sessió tant al mòbil com a l’ordinador.
Us compartim aquest article que proposa 10 activitats per treballar a casa amb l’alumnat amb dislèxia:
https://m.hacerfamilia.com/ninos/noticia-10-juegos-ninos-dislexia-20150310124950.html
Són activitats que no requereixen d’aparells electrònics, sinó que es poden realitzar amb llapis i paper, i algunes es poden dur a terme oralment. Esperem que us siguin útils!
Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió verbal.
CFGS – Educació infantil. Institut Obert de Catalunya. Departament d’Educació.
Unitat formativa específicament dels infants de 0 a 6 anys.
Apartats: “Expressió, comunicació i llenguatge a l’etapa infantil”, “Comunicació i expressió verbal: el desenvolupament del llenguatge verbal en l’infant” i “Recursos, activitats i avaluació de la comunicació i l’expressió verbal”
Els factors que intervenen en el desenvolupament del llenguatge són:
En aquest document també podrem conèixer les alteracions i trastorns del llenguatge i entrar a veure algunes orientacions per a la intervenció educativa.
Preparant el desconfinament: idees per a famílies d’infants amb TEA
UOCPsicoEdu 24 d’Abril de 2020
La Dra. Cristina Mumbardó Adam, professora del màster en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge i del grau en Logopèdia de la UOC; la Dra. Silvia Barnet López, codirectora ABAULA (centre d’atenció psicològica i teràpia ocupacional per a infants amb trastorns del desenvolupament) i professora col·laboradora del mateix màster; i Judit Valls Cantó, codirectora ABAULA, apunten idees per a les famílies sobre com preparar el desconfinament dels infants amb TEA.
Orientacions per a l’accés de l’alumnat amb pèrdua auditiva.
En aquests moments que ens trobem en situació de comunicació i aprenentatge no presencial, des del CREDA Baix Llobregat, han publicat unes orientacions per tenir en compte a l’hora de fer vídeo conferències amb alumnat amb pèrdua auditiva.
Adjunten també el document d’orientacions en format pdf.
L’Imma Palahí ens ha enviat aquest conte.
La capsa de música és un conte escrit per l’Aram López i adaptat per aquest popup. És el projecte d’Àlbum il·lustrat de l’Escola de la dona de Barcelona, amb el professor Ignasi Blanch.
Es tracta d’una extensió de Google que ens permet fer: línies del temps, organigrames, diagrames de flux, mapes conceptuals…
Pot ajudar tant a docents com a l’alumnat a visualitzar més fàcilment els continguts d’un tema d’història, de medi natural, biologia… Es poden utilitzar les plantilles models… Llegeix més»
Recull d’activitats lúdiques al voltant de la festivitat de Sant Jordi.
Jclic elaborat amb imatges i lletres relacionades amb la temàtica d’aquesta festa popular.
Gira al voltant de la llegenda de Sant Jordi i pretén treballar la lectoescriptura en nivells inicials.
És un format atractiu que convida a jugar i alhora a aprendre.
Esperem que us agradi!!!!
JClic per treballar i aprofundir en l’ús de les síl·labes mixtes i els grups consonàntics.
En aquest projecte hem adaptat al català un JClic de la Virgínia Aragón i amb pictogrames d’en Sergio Palao (ARASAAC).… Llegeix més»