Formació al Pallars

Bases del treball del llenguatge oral a l’aula. Consciència fonològica.

15/1/2020 – 19/2/2020 (15 hores) de 17:30h a 20:00h.  CRP del Pallars Jussà. Av. Bisbe Iglésies, 5, 1r (Tremp)

Formació dirigida a mestres d’educació infantil i de cicle inicial on es treballaran estratègies per potenciar el treball del llenguatge oral dins de l’aula.

Objectius:

-Potenciar el treball del llenguatge oral dins de l’aula.
-Donar eines de detecció de dificultats, estratègies d’ús i comunicació del llenguatge, materials, avaluació…
-Posar èmfasis en la consciència fonològica, com a punt clau del llenguatge oral i per l’assoliment de la lectoescriptura.

Formadores: Cristina Boronat i Ingrid Llobet. Equip directiu del CREDA-Lleida.

Organitza: Servei Educatiu del Pallars

Sessió 1   dimecres   15/01/2020   1730   2000 
 Sessió 2   dimecres   29/01/2020   1730   2000 
 Sessió 3   dimecres   12/02/2020   1730   2000 
 Sessió 4   dimecres   19/02/2020   1730   2000 

 

Actualització en Pediatria 2020

Organitza: COL·LEGI OFICIAL DE METGES DE LLEIDA. SECCIÓ COL·LEGIAL DE METGES PEDIATRES.

27 DE FEBRER DE 2020
Sala d’Actes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida (Av. Rovira Roure, 80).

Entre les diferents conferències hi ha:

12.10h a 12.50h
Model territorial d’abordatge de la dislèxia i el TEL a Lleida. Dra. Lídia Sanz Borrell. Facultativa especialista en Pediatria Àrea Bàsica de Seròs, Lleida.

16.20h a 17.00h
Criteris que orienten en les dificultats del llenguatge. Treball en xarxa entre educació i pediatria. Sra. Cristina Boronat Olivart. Logopeda, Psicopedagoga, Mestra i doctoranda en avaluació del llenguatge oral. Directora del CREDA de Lleida.

Aquesta activitat ha estat reconeguda amb el Reconeixement d’ Interès Sanitari, concedit per la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

El món a l’aula

Blog de Text-La Galera

Hi torbareu: Idees i recursos per treballar amb els més petits (infantil). Un cop al mes, t’ofereixen recursos descarregables, suggeriments i idees per a l’aula, pensats perquè els més menuts siguin conscients del pas del temps i els canvis en el seu entorn: en la natura, en les festes i activitats, en el que mengen, en la roba… Desperta la curiositat dels nens i nenes de primària. Cada quinze dies, a Text-laGalera et proposaran tot d’idees per treballar un fet o esdeveniment amb els nens i les nenes. Una manera pràctica, atractiva i competencial d’acostar els petits a la informació d’actualitat i d’ajudar-los a entendre el món que els envolta. Treballa la notícia de la setmana a l’ESO i batxillerat. Cada setmana, t’ofereixen una notícia d’actualitat per llegir, comentar, reflexionar; amb propostes didàctiques de diferents àmbits. El treball competencial d’alguns continguts a partir de l’anàlisi de l’actualitat ajudarà els nois i les noies a desenvolupar el seu pensament analític, crític i creatiu. Per tenir els ulls oberts i estar atents al que passa al nostre voltant.

Benvinguts a la Terra

JClic  de Noemí Munné Reig, Montserrat Pons Balcells

Escola Sant Miquel (Miralcamp), EAP Ll-05 La Noguera (Balaguer)

Projecte per començar a desenvolupar l’esperit crític de solidaritat, valors, respecte i cura en els infants, de P-5 i Cicle Inicial de primària.
Activitats incloses dins el projecte Implica’t + amb la Carta de la Terra (UNESCO)

Formació per a les MALL

Formació al CREDA-Lleida
Professionals Mall de les terres de Lleida, moltes gràcies per la vostra assistència!

22/10/2019 de 9:00 – 14:00  CREDA Lleida (Seu central-Lleida

Continguts: Adquisició del llenguatge i els signes d’alerta. Breu descripció de conceptes audiològics. Avaluació del llenguatge oral i el seu treball a l’aula. Estratègies i recursos. Anàlisi de casos pràctics i experiències educatives.

Trobada-cafè

“Una mirada del present per encarar el futur”

1ª TROBADA – CAFÈ de famílies i joves del CREDA Lleida “ del curs 19-20.
Tindrà lloc dimarts 5 de novembre a les 15:30 hores a la seu central del CREDA Lleida
 
Comptarem amb la presència d’ex-alumnes del CREDA que actualment estan seguint diferents itineraris dins del món acadèmic i laboral.

JCLIC FONEMA G

 

La incorporació de les Tic a l’educació permet una millora important en el procés d’ensenyament i aprenentatge. Podem utilitzar diferents recursos, compartir-los i, el que és millor, elaborar-ne de nous.

Les eines TIC permeten motivar als infants ja que capten la seva atenció al ser una eina “no gaire habitual” tot fent un aprenentatge actiu i ric. L’alumnat pot treballar de forma autònoma, respectant els diferents ritmes d’aprenentatge on el mestre o la mestra l’acompanya. A més, quan es tracta d’un joc es diverteixen a la vegada que aprenen.

Així doncs, tenint en compte que les eines digitals ja són de per sí eines motivadores i, aprofitant el curs de “Jclic creació d’activitats” realitzat a través del Departament he creat un Jclic on es treballa el fonema /g/.

He escollit aquest fonema ja que alguns cops la parla d’un nen o nena pot presentar un retard en l’adquisició fonològica tot realitzant processos de simplificació. Un dels més comuns és el procés de frontalització. Aquest consisteix en substituir una consonant posterior per una anterior, és a dir, el punt d’articulació és realitza davant (exe: bos per gos). Prenent com a referència el perfil fonològic de Bosch (1987) podem considerar greu aquest procés quan és realitza més enllà dels 4 anys.

Aquest Jclic té diferents jocs com ara puzzles, mots encreuats, omplir buits, ordenar frases i un petit text, i discriminar auditivament el so /g/ entre d’altres.

Espero que us agradi!!   Enllaç: https://clic.xtec.cat/repo/index.html?prj=fonema_g