El Patufet i el coronavirus

CONTE PATUFET CORONAVIRUS

Us volem presentar el conte titulat “El Patufet i el coronavirus” creat per Hugo Prades i Roger Roig. Crec que no cal que us presentem al seu famós protagonista. Aquest mític personatge no ha dubtat en confinar-se i posar-se uns guants i una mascareta, això si, sense oblidar la seva barretina.

El títol ja ens dona una idea del seu contingut, és un conte rimat que ens explica què és el coronavirus i ens ofereix consells per evitar el contagi (rentar-nos les mans, posar-nos la mascareta si sortim de casa…).

Els hi podem explicar als més petits de la casa, tot i que creiem que també pot agradar a joves i grans. A més, podem aprofitar i a l’acabar el conte cantar allò de “patim, patam, patum, homes i dones del carrer, patim, patam, patum, quedeu-vos a casa i tot anirà bé”.

Un blog per a mares i pares inquiets

Nati BlBergadà ens proposa un blog molt interessant amb diferents propostes per realitzant amb els infants a casa.

Inclou consells, recursos i orientacions molt necessàries en aquests moments que les famílies estem en confinament.

 

Aquest blog ens ajudarà a passar bones estones amb família,   alhora que aprendrem a viure aquesta realitat de la millor manera possible i,  extreure’n un aprenentatge de vida que ens permeti a tots créixer com a persones.

 

Festes de primavera: Pasqua-Sant Jordi

Trobareu recursos sobre la primavera, la Vella Quaresma, Pascua, Sant Jordi. Dia del Llibre i de les Roses, símbols de la cultura i l’amor. És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella. A la dècada de 1930 s’hi afegeix el costum de regalar un llibre al noi, amb motiu del dia del llibre.En aquest article trobareu diferents enllaços referents a aquesta diada.… Llegeix més»

Formació

El Servei de Formació ofereix l’opció de continuar formant-nos mitjançant diverses possibilitats.
D’una banda, continua la programació dels cursos virtuals del primer període d’inscripció del Pla de formació 2020.
D’altra banda, han creat una proposta formativa en obert i no certificable perquè tothom pugui accedir tant als materials de cursos del Pla de formació del PAS-PAE com els de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Són activitats autoformatives on podreu aprofitar els materials elaborats per actualitzar coneixements sobre diferents matèries. La proposta la podeu consultar a la Intranet del Departament, a l’apartat Formació, o a l’enllaç a següent:
https://espai.educacio.gencat.cat/Personal/Formacio/oberta-no-cert/Pagines/default.aspx
 
Per accedir a la plataforma virtual Odissea cal fer-ho amb usuari i clau GICAR (la mateixa clau d’accés a ATRI) o també amb usuari i contrasenya del correu Xtec.

Aula PT

La Montse Roqué vol compartir amb tots i totes vosaltres tres activitats d’aquesta pàgina web https://www.aulapt.org/

En aquest apartat he trobat 3 jocs on-line que m’han semblat força interessants per a la nostra tasca. Si cliqueu a les imatges s’obriran els jocs.
1.- Joc d’inferències visuals en català:

2.- Joc “Encuentra el sustantivo” és en castellà però per a nens TDLL pot servir:

3.- Joc de “comprensión verbal”:

Espero que us agradin! Montse Roqué.

Sala d’exploració audiomètrica en ambients reals

Sala d’exploració en ambients reals
Aquesta cabina d’exploració audiomètrica de la Clínica Universitària de Navarra, ha rebut el Premi FIAPAS de Investigación en deficiencias auditivas. És un espai insonoritzat amb una pantalla i diferents altaveus que reprodueixen escenaris en 3D de situacions de la vida real. Permet millorar el diagnòstic de l’audició de les persones amb sordesa i alhora fer una adaptació de les pròtesis auditives, més propera a la realitat sonora/quotidiana d’aquestes persones.

 

Avaluació. Educació Infantil

Aquest document ha estat elaborat per un grup de treball format per professionals vinculats a l’educació infantil.

Aquest document complementa el que ja es va publicar, Orientacions per al desplegament
del currículum del segon cicle d’educació infantil, amb l’objectiu de facilitar als mestres
orientacions sobre el procés d’avaluació al segon cicle de l’educació infantil.
A partir de la pàgina 18 trobareu l’apartat: Parlar i comunicar. Us el recomanem!!

Enllaç al document

PACBAL

La Prova d’Avaluació dels Components Bàsics de l’Aprenentatge de la Lectura, PACBAL, és un instrument que mesura el grau d’èxit amb que un nen progressa en aquelles habilitats crítiques que estan a la base de la lectura primerenca. Les diverses àrees que s’avaluen serveixen per predir si l’alumne serà un lector amb fluïdesa. Les puntuacions de l’alumne es categoritzen en tres nivells: normatiu, d’algun risc i amb risc de dificultats lectores.

El PACBAL és un instrument d’avaluació que:

  1. Determina si els alumnes mostren totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament.
  2. Ofereix un sistema de control del progrés que avalua el grau d’eficàcia de les intervencions educatives.
  3. S’utilitza com una avaluació de resultats que mesura l’eficàcia del programa educatiu de lectura de l’escola.

El PACBAL utilitza 7 indicadors per avaluar les habilitats de lectura primerenca: segmentació fonèmica (SF),  principi alfabètic (PA), lectura de paraules sense sentit (PSS), lectura de paraules amb sentit (PAS), fluïdesa en la lectura oral (FLO), comprensió lectora (CL) i vocabulari (Vc).

Enllaç