I com a penúltima activitat que us proposem del #quedatacasa, tot just abans de començar les vacances escolars, us compartim unes que ens ha suggerit l’Elena Parra. Es tracta d’un paquet de sis activitats de fonètica-fonologia creades per “ComunicaLO Logopedia” a partir del conegut Joc del Lince. Cadascuna de les activitats proposades està dedicada a un so concret. Aquest material necessita ser imprès prèviament.
A les portes de l’acabament del curs, us portem una activitat ben particular. Després de molts dies d’activitats de tot tipus on heu treballat de valent, avui us convidem a una on només us cal “mirar” i “gaudir”. És un vídeo que ha fet el Mateo Rodríguez, alumne sordsignant de l’Institut Vallès de Sabadell, que durant el confinament ha preparat el conte d’Els tres porquets en un gènere literari propi de les llengües de signes anomenat Visual Vernacular (VV). Les històries narrades en Visual Vernacular es caracteritzen, totes elles, per un ús molt gran de classificadors la qual cosa fa que els textos creats en aquest gènere literari siguin molt “transparents” als usuaris d’altres llengües de signes del món. Esperem que gaudiu dels poc més de tres minuts que dura aquest conte tan especial que, segurament, encara que no sigueu usuaris de la llengua de signes catalana podreu seguir i entendre força bé. Per cert, el títol que apareix al peu del vídeo, “Los tres chanchos”, és com es coneix aquest conte a l’Argentina d’on procedeix la familia del Mateo.
Avui us portem un interessant JClic creat per la Cristina Escolà, companya del CREDA Lleida, a partir del Diccionari temàtic de l’LSC i d’imatges d’ARASAAC. Aquesta activitat està pensada per poder aprendre i practicar el vocabulari sobre els oficis en LSC. Són jocs senzills, bàsicament d’associació, que ajuden tant a alumnes com a educadors a introduir-se en l’aprenentatge dels signes de la Llengua de Signes Catalana. Esperem que us agradi!
I avui dimarts 16 de juny, a pocs dies de l’acabament del curs, us portem un joc de rodolins titulat “Què li donarem a la… a en…” que ha preparat amb la plataforma Genially la Montse Delgado del CREDA Catalunya Central. Esperem que us agradi!!
I per començar la darrera setmana de #quedatacasa, us proposem una activitat de memòria seqüencial auditiva amb animals creada amb liveworksheets.com que ens ha proposat la Sònia Barés. Esperem que us agradi. Gràcies Sònia!
I avui, com us vam avançar ahir, us portem la continuació de les activitats de morfosintaxi Galí. En concret, us compartim les activitats corresponents al nivell d’aprofundiment. Ara si que teniu feina per uns dies!! Ah, i no us adormiu que encara resten uns dies per donar per acabat aquest curs escolar.
Avui us porten una nova activitat de Jclic molt completa per treballar la morfosintaxi. Començarem amb el nivell d’iniciació i demà la completarem amb una altra d’aprofundiment. Afanyeu-vos que tenia feina per estona!!
La Ruth Solano ens ha fet arribar aquest recurs en castellà per a treballar el llenguatge o alguns aspectes d’ell, de manera interactiva. Ofereix activitats de concordances gramaticals (gènere, nombre i verbals), contes infantils, consciència sil·làbica i lèxica i intrusos. Es pot fer servir des de qualsevol dispositiu electrònic. Moltes gràcies, Ruth!!
La Silvia Osuna ens ha fet arribar aquesta activitat molt televisiva. Es tracta d’un “Passa Paraula” fonètic amb suport visual del punt d’articulació amb el qual les nenes i nens poden emular el conegut concurs de la tele que ha elaborat el grup “Comunicar-nos” amb la plataforma Genially. A més del “Passa Paraula” en català, us compartint la versió plurilingüe en la que podeu triar fer l’activitat en castellà, gallec, euskera o en català. Moltes gràcies, Sílvia!
Avui us portem una activitat de Jclic que ha creat l’Anna Fontelles del CREDA Lleida. Mitjançant jeroglífics i altres jocs s’arriba a una reflexió sobre les paraules que facilita la consciència fonològica, la comprensió i la lectoescriptura.
Avui repeteix, de forma consecutiva, l’Anna M. Ferrer amb una nova activitat que ha elaborat ella mateixa amb el Jclic. Es tracta d’una activitat de morfosintaxi en la qual s’han d’ordenar un seguit de frases simples que apareixen desordenades i que van acompanyades de la seva corresponent il·lustració per facilitar la realització de la tasca. Com a premi, l’Anna incorpora la realització d’un puzle cada cinc o sis frases. Gràcies de nou, Anna M.!!
L’Anna M. Ferrer ens ha fet arribar una graella per construir frases simples que ha adaptat d’un material que hi havia a la xarxa amb icones Arasaac. És un material imprimible i retallable (només un full) però si no és vol imprimir, també es pot fer servir directament en pantalla. L’activitat inclou unes breus instruccions, així com la possibilitat de fer servir daus virtuals! A què esperes per jugar? Moltes gràcies, Anna M. per compartir-nos aquest material!
La Carme López ens ha fet arribar aquest conte, publicat per l’Ajuntament de Matadepera, que explica la història de dos bessons que es preparen per sortir de casa després d’un llarg confinament i viuen aventures allà on van. El més important és que un cop l’hagis llegit, facis tot el que has après, ajudis els amics i et protegeixis bé quan surtis al carrer. Moltes gràcies, Carme, per compartinr-nos aquest conte!
Avui us portem una activitat de discriminació auditiva en format vídeo que ens l’ha compartit la Raquel Vàzquez. Es tracta d’una activitat on s’han de discriminar sons d’animals, de la casa i de la ciutat. Gràcies Raquel de nou!
Avui dilluns, primer dia de juny, us portem un lloc web per a nens i adolescents ple d’històries, contes, endevinalles, curiositats i altres recursos que tenen com a denominador l’ús de la LSC. És un recurs molt interessant per aquells nois i noies que són usuaris de la LSC o que l’estan aprenent (i pels adults també!!!). Segur que no us avorrireu!