Fitxa didàctica
- Nivell educatiu recomanat: adaptable a tots els cicles i etapes a partir de primària.
- Matèries: medi natural, social i cultural, llengua catalana i llengua castellana, biologia i geologia.
- Durada: 45 minuts aprox.
- Tipus d’activitat: activitat d’aula.
- Aportació a les competències:
- Àmbit cultura i valors
- Àmbit lingüístic
- Àmbit cientificotecnològic (biologia i geologia)
- Objectius:
- Conèixer els animals més típics de ‘’entorn.
- Reconèixer i identificar rastres dels animals més comuns del nostre entorn.
- Treballar en equip.
- Descripció de l’activitat:
- Treball previ a l’escola:
- A partir d’un power point, l’alumnat s’introdueix al coneixement dels principals animals de l’entorn (sobretot mamífers), com viuen, què mengen, quins rastres poden deixar al bosc, etc.
- Durant l’estada:
- Els alumnes treballen en petit grup i realitzen un joc d’identificació de rastres i senyals d’animals. A partir d’una explicació prèvia, els alumnes disposaran de diferents caixes, cadascuna amb rastres d’un animal diferent (petjades, pinyes rosegades, cranis, excrements, caus, etc). Hauran d’investigar a quin animal corresponen els rastres de cadascuna de les caixes.
- Proposta d’activitat posterior:
- Quins animals viuen al nostre entorn? Classifiquem-los.
- Cerquem rastres i petjades al nostre entorn proper.
- Creem petjades.
- Treball previ a l’escola:
- Observacions: aquesta activitat complementa els diferents itineraris de natura.