Taller de rastres i petjades

Fitxa didàctica

• Nivell educatiu recomanat: adaptable a tots els cicles i etapes a partir de primària.

• Matèries: medi natural, social i cultural, llengua catalana i llengua castellana, biologia i geologia.
  • Durada: 45 minuts aprox.
  • Tipus d’activitat: activitat d’aula.
  • Aportació a les competències:
    • Àmbit cultura i valors
    • Àmbit lingüístic
    • Àmbit cientificotecnològic (biologia i geologia)
  • Objectius:
    • Conèixer els animals més típics de ‘’entorn.
    • Reconèixer i identificar rastres dels animals més comuns del nostre entorn.
    • Treballar en equip.
  • Descripció de l’activitat:
    • Treball previ a l’escola:
      • A partir d’un power point, l’alumnat s’introdueix al coneixement dels principals animals de l’entorn (sobretot mamífers), com viuen, què mengen, quins rastres poden deixar al bosc, etc.
    • Durant l’estada:
      • Els alumnes treballen en petit grup i realitzen un joc d’identificació  de rastres i senyals d’animals. A partir d’una explicació prèvia, els alumnes disposaran de diferents caixes, cadascuna amb rastres d’un animal diferent (petjades, pinyes rosegades, cranis, excrements, caus, etc). Hauran d’investigar a quin animal corresponen els rastres de cadascuna de les caixes.
    • Proposta d’activitat posterior:
      • Quins animals viuen al nostre entorn? Classifiquem-los.
      • Cerquem rastres i petjades al nostre entorn proper.
      • Creem petjades.
  • Observacions: aquesta activitat complementa els diferents itineraris de natura.