Taller de rastres i petjades

• Nivell educatiu: cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior de primària, ESO i cicles formatius.taller-de-rastres-fitxa
  • Matèries: medi natural, social i cultural, llengua catalana i llengua castellana, biologia i geologia, ciències de la naturalesa i medi natural.
  • Durada: entre 45 minuts i 1 hora.
  • Tipus d’activitat: activitat d’aula.
    • Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
    • Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones.
    • Planificar i produir textos orals breus i senzilla adequats a la situació comunicativa.
  • Objectius:Reconèixer i identificar rastres dels animals més comuns del nostre entorn.
    • Conèixer els animals més típics de l’entorn.
    • Treballar en equip.
    • Treball previ a l’escola:
      • A partir d’un power point, l’alumnat s’introdueix al coneixement dels principals animals de l’entorn (sobretot mamífers), com viuen, què mengen, quins rastres poden deixar al bosc, etc.
    • Durant l’estada:
      • Els alumnes treballen en petit grup i realitzen un joc d’identificació  de rastres i senyals d’animals. Tenen un total de deu caixes, cadascuna amb rastres d’un animal diferent(petjades, pinyes rosegades, cranis, excrements, caus, etc). Hauran d’investigar a quin animal corresponen els rastres de cadascuna de les caixes.
  • Observacions: aquesta activitat complementa els diferents itineraris de natura.