Fitxa didàctica
- Nivell educatiu: adaptable a tots els cicles i etapes de primària, secundària, batxillerat i cicles.
- Matèries: coneixement del medi social i cultural, educació artística.
- Durada: 2’5 hores aprox.
- Tipus d’activitat: itinerari a peu per les esglésies romàniques de Planoles i Planés per conèixer la seva arquitectura i història.
- Aportació a les competències:
- Àmbit de la cultura i valors.
- Àmbit social (ciències socials)
- Àmbit personal i social.
- Àmbit cultura i valors.
- Àmbit artístic.
- Àmbit cientificotecnològic.
- Objectius:
- Fomentar l’observació atenta del patrimoni cultural.
- Trobar rastres del passat històric dins el recorregut per les esglésies.
- Reconèixer i identificar els diferents tipus de formes arquitectòniques i artístiques que defineixen el romànic.
- Reconèixer i identificar la iconografia de les obres d’art presents i exposades a les esglésies.
- Conèixer les llegendes que envolten les esglésies.
- Descripció de l’activitat:
- Itinerari durant l’estada:
- A partir de la visita guiada pels docents del CdA els i les alumnes descobriran l’arquitectura de l’estil romànic, així com la història del territori a partir del que s’hi representa.
- Proposta d’activitats posteriors:
- Recerca i estudi d’històries, llegendes i mites de màrtirs.
- Sants, verges i patrons de l’entorn proper.
- Itinerari durant l’estada: