Camí de Nevà

• Nivell educatiu recomanat: adaptable a tots els cicles i etapes a partir de primària.
  • Matèries: medi natural, social i cultural, educació física, llengua catalana i llengua castellana.
  • Durada: 3 hores.
  • Tipus d’activitat: itinerari a peu circular, que ressegueix un tram de l’antic camí de Planoles a Nevà, creuant el riu Rigat i tornant per la solana.
  • Aportació a les competències:

• Àmbit cultura i valors
    • Àmbit lingüístic
    • Àmbit personal i social
    • Àmbit de l’educació física
    • Àmbit cientificotecnològic (biologia i geologia)
    • Conèixer l’entorn natural de Planoles i gaudir-ne fent salut.
    • Reconèixer i identificar diferents tipus de plantes.
    • Buscar i interpretar la vida al bosc mitjançant els rastres d’animals.
    • Interpretar el paisatge.
    • Treball previ a l’escola:
      • A partir d’un power point, l’alumnat s’introdueix en el coneixement del picot garser gros (com és, on viu, què menja, com es reprodueix, etc.)
    • Itinerari durant l’estada:
      • Durant la ruta els alumnes han de fer d’investigadors. Han de buscar indicis de la presència d’animals, com poden ser excrements, restes de menjar, petjades, nius, plomes, etc. s’observen els diferents tipus de boscos, es classifiquen alguns arbres i arbusts amb l’ajuda d’una guia de vegetació. S’expliquen llegendes i curiositats de l’entorn. S’adapta el discurs segons el nivell educatiu.
      • Recorregut: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/cami-de-neva-40838189
    • Propostes de treballs posteriors:
      • Tipus de boscos, arbres i arbustos propers al centre/població.
      • Col·lecció i classificació d’arbres i arbustos.
      • Treballem amb diferents tipus de mapes. Localització de punts d’interès, etc.
      • Orientació i tipus de camins (gr, pr, sender local, itinerània, etc)
      • Ocells autòctons i migratoris.
      • L’erosió dels rius i rieres.
      • Cerquem rastres i petjades.
  • Material que han de dur els alumnes: motxilla, cantimplora, roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.