Energia solar amb sisè de l’Escola Torre Barona

El passat dilluns dia 28 de març, els nois i noies de sisè de l’Escola Torre Barona de Castelldefels han realitzat uns tallers d’energia solar al Camp d’aprenentatge de Can Santoi per enriquir el seu aprenentatge en les energies renovables. En els diàlegs iniciats entre l’alumnat, han compartit el propòsit de que les energies renovables i netes ens han d’ajudar a no contaminar, han d’anar acompanyades de l’estalvi energètic i és una necessitat per al bé comú.

Els dos grups de sisè han experimentat amb la la cuina solar, la producció d’electricitat amb les plaques fotovoltaiques i els col·lectors solars. El dia no ha sigut del tot assolellat però hem obtingut bons resultats en tots els experiments.

Amb la cuina solar, han comprovat que la forma parabòlica és la que permet concentrar els raigs de sol en un punt, cosa que no permet la forma esfèrica. També hem provat dues olles, una negra i una idèntica de color blanc. Amb el termòmetre hem anat veient que l’olla negra augmentava molt més la temperatura, més de 20 graus de diferència. També han pres consciència de la utilitat d’aquestes cuines tant senzilles per cuinar en llocs amb pocs recursos energètics.

Del taller de producció d’electricitat amb les plaques fotovoltaiques, han après que representen una bona oportunitat per anar canviant els sistemes d’obtenció de l’energia, dels recursos fòssils a les renovables. En el taller han construït un petit circuit per veure com la llum del sol es transforma en corrent elèctric i les propietats de l’electricitat.

El darrer taller ha consistit en muntar uns col·lectors solars amb unes capses de fusta ja preparades, uns aïllants a l’interior i una mànega negra amb aigua. N’han muntat tres prototips idèntics, però amb diferent nombre de vidres de cobertora: un sense vidre, un altre amb un vidre i un tercer amb dos vidres. Ha servit per comprendre que podem captar la radiació calorífica del sol, passar-la a l’aigua i que els vidres són imprescindibles pel seu efecte hivernacle al col·lector.

A la cloenda ens han dit que s’emporten: haver fet experiments, aprenentatge, coneixements i compromisos d’estalvi energètic. L’alumnat continuarà l’aprenentatge sobre les necessitats energètiques a l’escola amb el seu nou projecte de Microbits.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>