Descobrint la industrialització a Catalunya

Dijous 25 d’abril l’alumnat de l’aula d’acollida de l’Institut Montbui de Santa Margarida de Montbui ha visitat la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi treballaven a començaments del segle XX.

Després d’una breu introducció sobre el context històric i la fundació de la Colònia al 1890, han començat una gimcana organitzats en diferents equips. Amb l’ajut d’un plànol i un quadern de treball han descobert tots els racons del recinte industrial on es duia a terme procés de fabricació tèxtil. També han pogut mesurar l’alçada d’una formidable xemeneia que destaca per sobre de la resta d’edificis, com els assecadors o la fàbrica de pisos.

A la zona residencial, han observat diferents construccions amb elements modernistes com ara les escoles o Ca l’Espinal, i d’altres com la casa del metge, l’antic convent de les monges o la plaça Joan Güell, on es troben el Teatre Fontova i l’Ateneu Unió. Per acabar, han anat al Centre d’interpretació de la Colònia Güell per veure un audiovisual que recrea la vida d’una noia de 10 anys que habitava antigament a la colònia.

Finalment han visitat la cripta, obra de l’arquitecte Antoni Gaudí que quedà inacabada l’any 1914. Han conegut la tècnica de construcció basada en l’arc catenari, els diferents materials utilitzats i la rica simbologia que Gaudí va fer servir per construir i decorar l’interior i l’exterior del que havia de ser l’església de la Colònia. Quina meravella arquitectònica!

Felicitats per la gran feina feta, esperem que hagueu après moltes coses!