Un passeig per la Colònia Güell

Decidir començar la setmana visitant la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló és una bona manera d’entendre què va succeir en els segles XIX i XX durant la industrialització de Catalunya i, a la vegada, fer una immersió en el moviment artístic del Modernisme. Per això, el professorat i l’alumnat de 6è de l’Escola Salvador Espriu de Sant Feliu de Llobregat han decidit dur a terme aquesta activitat el dilluns 18 de març de 2024.

Organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia, han fet una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes, descobrint poc a poc els secrets d’aquest indret tan singular. Han observat notables edificis modernistes com ara Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com Can Soler de la Torre, masia de la família Güell, les cases on vivien els obrers, l’escola i el centre parroquial on anaven els infants, i la plaça Joan Güell, centre de caire social i cultural.

Després s’han apropat al Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada d’una noia de 10 anys que hi treballava, la Laia.

Finalment han visitat la cripta, per tal de conèixer les diferents tècniques de construcció i els materials que Antoni Gaudí va incloure al disseny original de l’església de la colònia, malauradament inacabada. A més, han pogut admirar l’obra i gaudir de la rica simbologia i els elements decoratius que l’arquitecte va emprar en la construcció d’aquest singular edifici.

Estem segurs que han après moltes coses noves d’aquest indret, tant del procés tèxtil que hi va tenir lloc com de l’obra modernista d’Antoni Gaudí. Quin arquitecte tan genial!

1. Miquel Ramos

Aquesta activitat és molt interessant, formadora per l’alumnat i d’alta qualitat. Estem encantats amb la vostra proposta pedagògica. Felicitats!