El cicle de la matèria inorgànica i orgànica

El dimecres 31 de gener de 2024, hem rebut l’alumnat de 4t  de l’ Escola Nova de Cervelló: Les veterinàries i veterinaris i han realitzat el projecte del cicle de la matèria al Camp d’Aprenentatge Can Santoi.

Han començat reflexionant sobre qüestions relatives a la matèria orgànica i inorgànica. De com la matèria orgànica és transformada per la natura tot transformant-se en matèria inorgànica. La natura és la nostra mestra i intentem reproduir el que fa en el compostate.

Després s’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat, que està plantejada de manera que els alumnes realitzin una gimcana i un taller:

• La gimcana de la natura consisteix en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, bolets, animals del sòl, diferents cranis, restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
  • El taller de compostatge els mostra que la brossa orgànica domèstica es pot fer servir per obtenir un producte molt beneficiós per a les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn amb la biotrituradora, barrejant-les amb les de la matèria orgànica que havien portat des de casa i abocant la mescla al compostador. Fent això han aconseguit accelerar el procés que fa la natura.

Felicitats per la vostra empenta i participació! Fins ben aviat!

1. Núria Canals

Moltes gràcies a la vostra implicació i tasca , els alumnes de quart estan molt motivats i ens han arreglat la compostadora de l’escola.
    Felicitats per la tasca feta