Descobrint la Colònia Güell a través del modernisme

Tot i venir des de Lleida i malgrat l’adversa climatologia, els alumnes de 3r i 4t de l’Escola Ramon Farrerons de Bell-lloc d’Urgell han vingut fins la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi vivien a començaments del segle XX.

Han iniciat l’activitat al Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada d’una noia de 10 anys que hi treballava, la Laia. Després, han pujat al pis de dalt per conèixer la tècnica de construcció amb l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per dissenyar la cripta de l’església que es va erigir a la colònia.

Finalment, han entrat a la cripta per admirar l’obra i poder gaudir tant de la rica simbologia com dels diferents elements decoratius que l’arquitecte va emprar en la construcció d’aquest edifici.

Per últim, organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia, han fet una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes i descobrint poc a poc els secrets d’aquest indret tan singular. Van observar notables edificis modernistes com ara Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com Can Soler de la Torre, masia de la família Güell, les cases on vivien els obrers, l’escola i el centre parroquial on anaven els infants.

Han estat uns grups molt treballadors i han aprés moltes coses noves, tant del procés tèxtil que hi tenia lloc com del projecte modernista inacabat d’Antoni Gaudí. Quin arquitecte tan genial!

1. Núria i Ariadna

Gràcies a tots i totes per adaptar-vos a les circumstàncies climàtiques i dels nostres alumnes! Va estar un dia genial!