Setmana Bio per l’alimentació ecològica

Del 17 al 25 d’octubre de 2020 se celebrarà la 8a edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, un esdeveniment impulsat per diferents departaments de la Generalitat de Catalunya. Es desenvoluparan nombroses activitats amb l’objectiu de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la ciutadania.

Les activitats incloses en el programa de la Setmana Bio estan promogudes per tota mena d’agents, des dels mateixos departaments fins a empreses ecològiques, passant per entitats locals i organitzacions relacionades amb aquest sector.

Un dels projectes dins la Setmana bio és la Setmana bio a l’escola, que és l’apartat que agrupa activitats destinades a la comunitat educativa amb l’objectiu de donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies.

Les activitats de la Setmana Bio a l’escola les pot organitzar qualsevol centre educatiu de Catalunya que tingui interès, ja sigui centre d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, educació professional, educació especial o llar d’infants. També poden organitzar activitats les associacions i entitats relacionades amb la comunitat educativa, com per exemple les AMPAs, biblioteques, entitats locals o qualsevol altra que tingui interès a fer-ho. Alguns exemples d’activitats poden ser:

• Visita a pagesos, ramaders o empreses d’elaboració de productes ecològics, per descobrir o saber més sobre la seva feina diària.
  • Xerrades al centre d’una persona productora, ja sigui pagès, ramader o elaborador ecològic, per explicar la seva experiència.
  • Tallers, xerrades o altres visites relacionades amb la producció ecològica.
  • Tot de treballs relacionats amb l’hort ecològic.
  • Introducció d’aliments ecològics al menjador de l’escola.

La Setmana Bio disposa d’una plataforma web, setmanabio.cat, que permet la gestió i difusió del projecte i millorar l’experiència tant dels organitzadors com dels participants en les activitats del programa. Aquest any s’ha actualitzat el disseny d’aquesta pàgina, per millorar i facilitar la feina als organitzadors de les activitats, en la fase actual, i també per millorar l’experiència de navegació de les persones interessades en participar en les activitats. Enguany, i a causa de la situació que ens toca viure, s’està treballant en la creació d’algunes actuacions virtuals que estaran disponibles a través d’un nou apartat de recursos online de la pàgina web.

Per a qualsevol dubte o qüestió, contacteu amb l’organització a través dels correus escola@setmanabio.cat , info@setmanabio.catserveiseducatius@xtec.cat