CodeWeek 2021

Com molts de vosaltres sabeu, del 9 al 24 d’octubre de 2021 se celebra la setmana de la programació Codeweek, iniciativa promocionada per la UE que té com objectiu apropar la programació i el pensament computacional als estudiants.

Al llarg d’aquests dies, els centres educatius, entitats, clubs de programació…, realitzen activitats als diferents països de la UE, per afavorir la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Enguany, com a novetat, des del Departament d’Educació hem organitzat una Jornada Lúdica de programació, “Dissenya la teva mascota virtual”, que tindrà lloc el dimarts 19 d’octubre, en horari de 10-12h.

L’objectiu d’aquesta jornada és potenciar i visibilitzar la programació des de totes les escoles de Catalunya.

En què consisteix?

Es planteja un repte de programació que podrà ser resolt amb Scratch Jr, Scratch o micro:bit, obert per a tot l’alumnat dels centres educatius de Catalunya.

Qui hi pot participar?

Alumnat d’Infantil, Primària i Secundària (1r i 2n d’ESO).

Quin nivell de coneixement de programació han de tenir els/les participants?

El repte està pensat perquè hi puguin participar infants i joves amb diferents nivells de coneixement de programació, però que estiguin familiaritzats amb l’entorn de programació triat; Scratch (Inicial i Avançat), Scratch Jr o Microbit.

L’alumnat participant tindrà a la seva disposició una guia amb les instruccions per poder resoldre el repte amb l’entorn de programació escollit.

On es realitzarà?

La jornada s’emmarca dins de la CodeWeek i es realitzarà en format on-line; es llençarà un repte, i l’alumnat el podrà resoldre en directe, o donar-li resposta fins a finals del mes d’octubre.

Durant tot el matí del dia 19 d’octubre, s’aniran realitzant connexions en directe, per tal de donar indicacions per resoldre els diferents reptes, i també, per donar visibilitat i protagonisme a l’alumnat participant de la jornada.

Si voleu participar en les connexions en directe, podeu marcar l’opció en el formulari d’inscripció.

Us animem durant tota la jornada, a compartir les vostres imatges i moments, amb el hashtag #codeweekcat. Ens agradarà molt veure com l’alumnat està resolent els reptes!

Què es necessita per participar?

• Fer la inscripció mitjançant el següent formulari.  (Inscripció oberta fins el dia 11 d’octubre)
  • No caldrà que l’alumnat estigui connectat. Només serà necessari connectar-se amb un ordinador i projectar a tota l’aula per tal de poder seguir les instruccions que s’indicaran al llarg de la jornada.

T’apuntes? És molt fàcil participar-hi!

De ben segur que durant la CodeWeek, fareu més activitats, és per això, que us demanem que feu visibles les iniciatives al mapa que la mateixa organització té al seu web, cal que  registreu, en el botó Afegir un esdeveniment, les activitats que teniu previst realitzar relacionades amb la programació. A veure quantes marques podem situar al mapa!!

A més a més, us animem a compartir les vostres imatges o vídeos a les xarxes socials, fent ús del hashtag #codeweek i #codeweekcat i citant a @CodeWeekUE.

Us deixem aquí uns enllaços de propostes didàctiques i reptes que podeu portar a les vostres aules:

Entorn de programació Activitats, iniciatives, recursos…
Scratch Jr
Scratch