JORNADA INCLUSIÓ I DRET AL TEMPS

JORNADA INCLUSIÓ I DRET AL TEMPS  que tindrà lloc al Vendrell dijous 16 d’abril en horari de matí i tarda. És la segona edició de la Jornada Inclusió i Municipis del 2024.

La Jornada tindrà lloc a l’Auditori del Tívoli del Vendrell, a partir de les 9:15 h. Durant el matí podreu gaudir de conferències i taules de treball. A la tarda, hi haurà tallers oberts, activitats per cuidar-se!  A la franja de tarda hi haurà servei de canguratge.

El temps és un recurs essencial per al benestar, l’autonomia i la participació plena en societat. Tanmateix, l’accés al temps no es produeix en condicions d’igualtat per a tothom. L’organització social del temps genera desigualtats que afecten de manera especial algunes persones. Garantir el dret al temps implica reconèixer el valor de les cures i del temps no productiu, redistribuir les càrregues de treball i impulsar polítiques de temps amb perspectiva de gènere i discapacitat. La Jornada tracta de la relació entre temps, inclusió social, gènere i discapacitat. Generar un espai de reflexió i acció col·lectiva sobre com afecta la pobresa de temps a les persones i la necessitat d’incorporar una mirada inclusiva i de drets en les organitzacions i les polítiques públiques.  Incorporem les mirades de les persones amb discapacitat, de les famílies cuidadores i l’àmbit municipi i territori.

INSCRIPCIONS OBERTES fins al  10 d’abril.

Esperem que us agradi la proposta i que vingueu a compartir aquest dia amb nosaltres.

A continuació us posem un resum del programa provisional de la jornada:

ESPAI MATÍ
9:15 h – 9:45 h

ARRIBADA DELS ASSISTENTS I LLIURAMENT D’ACREDITACIONS

9:45 h – 10:15 h
BENVINGUDA INSTITUCIONAL

10:15 h – 10:30 h
PRESENTACIÓ DE LA JORNADA

10:30 h – 11:00 h
PONÈNCIA
El dret al temps com a requisit per la inclusió”.  Ariadna Güell Sans, subdirectora de la Time Use Initiative (TUI)

11:00 h – 11:15 h

PRESENTACIÓ DE L’ EXPERIÈNCIA. Ajuntament del Sant Boi de Llobregat.  Capital Mundial de les Polítiques del Temps 2026.


11:15 h – 12:00 h
     PAUSA – BRUNCH

12:00 h – 12:40 h    TAULES SIMULTÀNIES – bloc A

  1. El dret al temps com a motor de qualitat de vida familiar: experiències     compartides des del CDIAP Baix Penedès
  2. Temps enriquits foraescola: oportunitats per la inclusió, la conciliació i la

    corresponsabilitat

12:45 h – 13:25 h   TAULES SIMULTÀNIES – bloc B

  1. Altres maneres de viure el temps amb l’Asperger-TEA
    4. El temps viscut. Kairós i Kronos

13:30 h – 14:15 h

PONÈNCIA

“El treball domèstic i de cura i el seu impacte en la conciliació“. Paula González Vila, Doctoranda en Sociologia i investigadora a la UAB. Entendre la conciliació com a dret i no com a estratègia individual. Això implica abordar el temps com a recurs universal marcat per desigualtats de gènere, classe i origen, entre d’altres, i canviar l’imaginari col·lectiu del treball, les cures i de la corresponsabilitat.

14:15 h – 14:25 h

CLOENDA INSTITUCIONAL DE LA JORNADA

14:25 h – 14:30 h

VIDEO Temps enriquit. Mostra d’activitats esportives adaptades al Vendrell

ESPAI TARDA

Activitats per cuidar-se

15:30 h – 17:00 h

TALLER 1. Taller de poesia “Escriptura d’slam poetry com a eina d’autocura

17:00 h – 18:15 h

TALLER 2. Benestar, cos i moviment

TALLER 3. Aigües aromàtiques, emocions i benestar. Elabora colònies i aromes per casa de manera senzilla i natural

https://www.youtubeeducation.com/watch?v=gI8-Oc8Y9OM

Cartell Jornada Inclusió i dret al temps

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut