XIX Certamen de Lectura en Veu Alta 2023. Quarts de final

Escoles i instituts de Cervelló, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts i Vallirana, van participar el dia 29/03/2023 en els quarts de final del XIX Certamen de Lectura en Veu Alta que es va celebrar al Centre Cultural de Martorell.

Els alumnes d’aquestes escoles i instituts, en paraules del jurat, varen presentar un nivell de qualitat elevat, de manera que en algunes de les categories els va ser força complicat decidir qui passava a les semifinals. Val a dir que de la categoria de Grumets Verds qui passa a la següent fase són alumnes de la nostra demarcació del Servei Educatius Baix Llobregat-VI: ESC Santa Maria de Cervelló.

El jurat format per Jaume Bosch (de l’Equip LIC del Servei Educatiu Baix Llobregat-VI), Monti Mestres (directora del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat-VI) i Rosa Maria Pujol (Coordinadora LIC dels Serveis Territorials del Baix Llobregat) va establir que passaven a les semifinals els següents participants:

• Grumets Vermells: Abril Oltra Guevara (Escola Mare de Déu de la Muntanya, Esparreguera).
  • Grumets Verds: Martina Mateu paires (Escola Santa Maria de Cervelló de Cervelló).
  • Timoners: Thomas Quintero Ayala (Institut El Cairat, Esparreguera).
  • Corsaris: Mariona Fresquet Robles (Institut de Collbató).
  • Tropa de corsaris: Anna Faus Robles, Laia Pardo Torné i Julene Piñero Ayes (Institut de Collbató).

Les les lectures escollides han estat les següents:

• Grumets Vermells: “Els pòstits dels senyor Nohisoc”, de Tina Vallès
  • Grumets Verds: “Skeleton Keys. L’amic inimaginari”, de Guy Bass
  • Timoners: “Un fill”, d’Alejandro Palomas (versió Lectura Fàcil)
  • Corsaris: “El noi de l’última fila”, d’Onjali K. Rauf
  • Tropa de corsaris: “Katalepsi”, de M. Carme Roca