Consumòpolis: “A Internet, et creus tot el que veus?”

Aquesta edició té per lema “A Internet, et creus tot el que veus?” , el treball en equip és la realització d’un vídeo, l’objectiu del qual serà convèncer al seu entorn escolar, familiar i social de la necessitat d’utilitzar de forma responsable Internet, donant a conèixer les bones pràctiques en aquesta matèria.

Des de l’Agència catalana de consum ens proposen aquest concurs sobre consum responsable adreçat a centres escolars de tot Catalunya.

FASE NACIONAL

Registre: del 4 d’octubre de 2022 al 22 de febrer de 2023. https://consumopolis.consumo.gob.es/index.html
Joc en línia: 4 d’octubre de 2022 al 22 de febrer de 2023.
Treball en equip: Del 10 d’octubre de 2022 al 27 de març de 2023. Fer un vídeo. L’objectiu del vídeo serà convèncer al seu entorn escolar, familiar i social de la necessitat d’utilitzar de forma responsable Internet, donant a conèixer les bones pràctiques en aquesta matèria.
4 noves proves:

Chatbot: xateja amb un personatge virtual.
Els meus col·legues: reconeix el rostre dels teus companys de classe.
El diccionari: recompon les paraules.
La trucada: atén videotrucades d’usuaris d’Internet en dificultats.
Nova versió de la prova Bona Memòria, ja disponible!

FASE AUTONÒMICA

Del 28 de març al 14 d’abril de 2023. Presentació de sol·licitud de participació.

Per a més informació adreceu-vos a l’Escola del Consum de Catalunya aula.consum@gencat.cat

Dubtes i preguntes freqüents:

Per a quins nivells (edats) està pensat aquest concurs?
Cicle superior d’educació primària, 1r cicle d’ESO, 2n cicle d’ESO i Formació Professional Bàsica.

Quants membres té cada equip?
5 membres d’un mateix nivell de participació

Totes les activitats es fan en línia?
La 1a activitat és un joc en línia amb diferents proves
La 2a activitat és un treball en equip que consisteix en la realització d’un vídeo.

Els grups treballen en un horari propi o tots els grups participants estan connectats alhora?
Us podeu organitzar com us vagi millor a vosaltres

Hi ha proves eliminatòries?
No hi ha proves eliminatòries, però en la part del joc en línia, la inscripció és per equips. Els membres juguen individualment i la puntuació és per a tot l’equip