Commemoració dels 40 anys de Grup Promotor Santillana

Enguany es commemora el 40è aniversari de Grup Promotor Santillana. Per remuntar-se als orígens d’aquest esdeveniment hauríem de situar-nos a l’any 1961 quan diverses personalitats del món empresarial i cultural català van fundar Òmnium Cultural, una entitat amb la finalitat de promoure i defensar la llengua i la cultura catalanes, l’educació, la cohesió social i la defensa dels drets nacionals de Catalunya.

En el si d’Òmnium Cultural, l’any 1965 es va organitzar la Delegació d’Ensenyament Català (DEC) per treballar en tasques de suport a l’ensenyament i a la formació de mestres de català i a l’organització de classes de català a les escoles, salvant els esculls de la dictadura i ajudant a vertebrar, en bona mesura, una xarxa d’escoles que maldaven en esdevenir escoles públiques catalanes en llengua i continguts. A partir del 1972, la DEC va articular un equip pedagògic permanent per a atendre la formació de professorat, l’elaboració de programes i la difusió d’experiències didàctiques. que comptava amb una publicació d’àmbit restringit anomenada Butlletí interior dels Seminaris d’Ensenyament de Català que va donar origen, l’any 1985, a la revista Escola Catalana i, en paral·lel, amb una línia editorial sota el segell de Grup Promotor d’Ensenyament i Difusió en Català.

El 1978, el Grup Promotor va fer una aliança amb l’Editorial Santillana i un any després, el 1979,, s’editaven les primeres obres amb el nou segell. D’aleshores ençà, s’han recorregut quaranta anys que es commemoraran el dia 30 d’abril del 2019 a les 7 del vespre a la Sala Prat de la Riba de lInstitut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme 47, de Barcelona)

Aquest acte que compta amb la col·laboració de la Societat Catalana de Pedagogia, disposa d’un aforament limitat. D’aquí que l’organització sol·liciti que les persones interessades confirmin l’assistència mitjançant un correu electrònic a: profescat@santillana.com