Comença la 12a edició del Projecte Mart XXI. És possible una colònia humana a Mart?

El passat dia 21 de gener, a la EETAC_UPC de Castelldefels, la tripulació del projecte Mart XXI, va començar a descobrir els nous reptes de la dotzena edició d’aquesta aventura que es planteja si és possible una colònia humana a Mart. Alumnes de Sant Vicenç dels Horts i de Viladecans, tindran l’oportunitat de participar, al llarg de cinc sessions d’un matí a la UPC, de treballar en equip en un projecte d’investigació científica, mitjançant una metodologia pràctica i experimental.

El projecte Mart XXI va adreçat a nois i noies de 3r i 4t d’ESO que, malgrat tenir capacitat per als estudis, mostren cert risc d’abandonament prematur de la seva formació. L’objectiu és presentar la ciència de manera atractiva a l’alumnat, amb la intenció de reforçar la seva autoconfiança, motivació i capacitat de treball en equip.

Els alumnes participen d’un dels vuit grups de treball creats per desenvolupar l’estudi d’un àmbit de coneixement vital per a l’èxit de la missió: llançament, navegació, aterratge; robots; telecomunicacions; producció i consum d’energia; monitorització de la colònia (aplicacions de la domòtica); producció alimentària; suport vital i reciclatge de residus; o obtenció, distribució i consum d’aigua.

Projectes com Mart XXI. És possible una colònia humana a Mart? promouen la relació de l’escola amb l’entorn posant a l’abast dels educadors metodologies innovadores per facilitar aprenentatges basats en competències, incentivar la curiositat i la motivació dels alumnes participants, amb l’objectiu de prevenir l’abandonament escolar prematur. Per fer-ho, es teixeixen aliances amb entitats educatives i universitàries

Font: Butlletí: Educ@diba
Número de butlletí: #227 - Del 18 de desembre de 2019 al 23 de gener de 2020