Animació lectora. Dinamització de les biblioteques escolars

Bibliografia en servei de préstec a la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6. La seva temàtica és la dinamització de la biblioteca escolar. Els llibres que s’hi relacionen mostren exemples pràctics per a l’organització d’activitats reeixides per a l’animació a la lectura adreçades als diferents cicles de l’educació obligatòria.

Llibres

408.5AGU – Agüera, Isabel. Animación a la lectura con adolescentes. Materiales para una experiencia directa. Editorial CCS (1491) (adults; ensenyants; pares; educació secundària obligatòria; secundària)

408.54 Art – Artigal, Josep M. La narració dialogada : una manera d’explicar contes a alumnes d’Educació Infantil i 1r de Primària que no tenen el català com a llengua familiar. Artigal Editor (10759)

408.52 CAS – Casas, Lola; Centellas, Hordi; Ginesta, Montse. Jo llegeixo. Una experiència de biblioteca d’aula al Cicle Mitjà.  Pirene Editorial (2315) (ensenyants; professionals de l’educació)

027.8CEN – Centelles Pastor, Jaume. La biblioteca, el cor de l’escola. Rosa Sensat (9856) (adults; ensenyants; professionals de l’educació; educació infantil; primària)

371.64 CRE – Creus, Jacint. Fer escola des de la biblioteca. La llar del llibre (1424) (ensenyants; primària)

408.5 Dom – Domech Martínez, Carme. Te trueco un cuento. Animación a la lectura e interculturalidad. Ministerio de Educación, Política Social y Deporte (10931)

027ESC – Escardó Bas, Mercè. La biblioteca, un espai de convivència, un espai educador.  Ajuntament de Parets del Vallès; Centre Unesco de Catalunya (8627) (ensenyants)

408.5GAS – Gasol, Anna; Arànega, Mercè. Descubrir el placer de la lectura. Lectura y motivación lectora.  Edebé (8652) (primària; secundària; ensenyants)

027.8JOR – Leer el mundo, 1s Jornadas de Bibliotecas escolares de Asturias. Gobierno del Principado de Asturias (8927) (ensenyants; primària; secundària)

027.8GAR – García Guerrero, José. Actividades de dinamización desde la biblioteca escolar . Aljibe; [Archidona] (3115) (ensenyants; gestors de l’educació; gestors de recursos)

027.8LAG – Lage Fernàndez, Juan José. Animar a leer desde la biblioteca . CCS; [Madrid] (5006) (adults; ensenyants; gestors de recursos)

027.4MOR – Moreno Víctor. Lectura, libros y animación. Reflexiones y propuestas. Departamento de Educación y Cultura; Gobierno de Navarra (9062) (ensenyants; primària; secundària; secundària obligatòria; educació infantil) [També disponible a internet]

027.4NOV – Novell, Elvira [coordinadora]. Plan de animación lectora, 1. 3-8 años. Fundación Bertelsmann (9074) (ensenyants; educació infantil; primària)

027.4NOV – Novell, Elvira [coordinadora]. Plan de animación lectora, 2. 8-12 años. Fundación Bertelsmann (9075) (ensenyants; primària)

027.8QUE – Grup Bibliomèdia; [Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya]. La biblioteca mediateca d’infantil a secundària. Proposta de treball . Rosa Sensat (3347) (adults; ensenyants)

027.8QUE – Grup Bibliomèdia; [Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya]. La biblioteca mediateca. Educació infantil i primària. Proposta de treball. Rosa Sensat () (adults; primària; ensenyants)

027.8QUE – Grup Bibliomèdia; [Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya]. La biblioteca mediateca. Educació secundària. Proposta de treball. Rosa Sensat () (adults; secundària; ensenyants)

408.5 Mat – Mata, Juan. 10 ideas clave : animación a la lectura. Hacer de la lectura una práctica feliz, trascendente y deseable. Graó (10839).

027.8 Man – Mantilla, Lizette. Animando a leer : tècnicas para estimular la afición por la lectura. Madrid: Magisterio editorial, 2009

408.5 Nem – Nemirovsky, Myriam [coord]. Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Graó (10841)

408.52(07)RUE – Rueda, Rafael. Recrear la lectura. Actividades para perder el miedo a la lectura. Narcea; (8079) (ensenyants; primària; secundària obligatòria)

Monogràfics de revistes

433(05) Que – Què llegeixen els no-lectors? Articles, núm. 53 (gener-febrer-març 2011) Barcelona: Graó.