1a sessió de treball del Seminari de coordinació 0-6 a Sant Vicenç i Torrelles

Dimecres passat, al Servei Educatiu Baix Llobregat 6,  es va portar a terme la 1a Sessió de Coordinació didàctica de l’etapa d’educació infantil a Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat, un seminari de treball on docents i educadores comparteixen experiència i inquietuds per afrontar els reptes que els planteja aquesta etapa educativa tan decisiva en el desenvolupament infantil.

La novetat aquest curs

és l’ampliació d’aquest seminari al municipi de Torrelles de Llobregat i la corresponent incorporació de les persones referents tant de l’Institut-Escola com de l’escola bressol. Un dels objectius el seminari és poder realitzar un bon procés de traspàs de l’alumnat d’I2 a I3.

El seminari, però, va més enllà i pretén respondre preguntes que les pròpies participant plantegen i construir coneixement a partir de compartir experiències, metodologies i expertesa. Aquest curs el seminari també es proposa aprofundir en el paper de joc com a eina per aprendre i experimentar. Una eina que els nens i nenes utilitzen de manera natural i espontània però que esdevé clau de volta per al seu desenvolupament. La Sra. Roser Vila Vendrell, professora associada del Departament de Pedagogia de l’UdG, ens acompanyarà en aquest procés de reflexió i aprenentatge amb l’objectiu de conèixer el potencial educatiu del joc per a aplicar-lo a les aules.