En el marc de les sessions periòdiques de la comunitat de pràctica de Diversitat en Xarxa i amb la participació també de les integrants del seminari de caps d’estudi d’educació infantil i primària, s’ha portat a terme una interessant conferència a càrrec de Juanjo Fernández sobre “Estratègies per millorar l’atenció de l’alumnat”. A continuació es recullen diversos tuits que apunten algunes de les idees força tractades en el decurs de la conferència.
.@juanjofdezsola endegant la seva conferència sobre “Estratègies per millorar l’atenció de l’alumnat” adreçat a la Comunitat de pràctica de diversitat i al seminari de caps d’estudi d’educació infantil i primària. pic.twitter.com/pI1305fZES
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Només en començar, @juanjofdezsola ens demostrarà com una pel·li d’Arnold Schwarzenegger pot tenir alguna relació amb l’objecte de la temàtica de la seva conferència
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Ocupant l’espai i compartint relació. Sempre amb la necessària constància requerida en les pràctiques educatives. pic.twitter.com/DgQTwszbn6
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Dels estils a les estratègies.
?
Compleció d’un mapa conceptual sobre el nivell d’assoliment de diverses estratègies en les nostres pràctiques educatives en funció dels resultats desitjats. pic.twitter.com/LIvsALKpHR— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
A karate kid en aquesta escena es pot constatar com rere un aparent estil instruccional autoritari hi preval un cert ritual de pacte entre el saber expert i l’aprenent.https://t.co/679ynxQ9K9
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Torn per a la recomposició en diferents grups dels criteris del TDA/H segons el DSM-IV.
Cal tenir present el sistema d’indicadors per a un correcte diagnòstic. pic.twitter.com/GyseXKWh1N— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Diferents formes de cridar, provocar, generar l’atenció de l’alumnat a partir d’una seqüència de “El club dels poetes morts” (Peter Weir, 1989) pic.twitter.com/g2JnrfCnDQ
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Una exemplificació força diferent a l’anterior, mitjançant una seqüència de “Mentes peligrosas” (John N. Smith, 1995). pic.twitter.com/6rIYhrFlpf
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
I encara, a “Profesor Holland”, Stephen Herek (1995), una exquisida seqüència permet constatar con l’aproximació a la realitat dels alumnes i l’aportació d’experiències vivencials significatives fan augmentar amb excreix l’atenció. pic.twitter.com/uum7ZOUkkA
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
I de nou el personal es mou. Ara toca establir categoritzacions entre diverses tipologies d’interrogants i possibles respostes. pic.twitter.com/BO32w8MltU
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
I a la recta final, una recopilació de jocs per a millorar l’atenció. pic.twitter.com/xjJ7Y1xDi4
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018
Els mestres planten llavors de coneixement per créixer sempre. pic.twitter.com/X3a6dLqyQ6
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 5 de marzo de 2018