Bases dels II Jocs florals escolars de Catalunya

jocsflorals1415El Departament d’Ensenyament convoca els II Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrites dels nois i noies i fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.

Els Jocs van adreçats als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria.

S’estableixen set categories segons el nivell educatiu: 4 per a l’educació primària i 3 per a l’educció secundària obligatòria Per poder participar en aquesta convocatòria cal adreçar-se al servei educatiu (CRP) de la zona. Les bases per a la participació es detallen a continuació.

Fases

Primera fase o fase territorial

Hi podran participar tots els centres, cadascun al seu territori (9 Serveis Territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona).

Serà gestionada des de cada territori amb els respectius serveis educatius i d’acord amb les bases establertes a la convocatòria general.

Els setanta guanyadors, un per cada categoria a cadascun dels deu territoris, d’aquesta primera fase, són els finalistes i participants de la segona fase o fase nacional.

Segona fase o fase nacional

El jurat, format per professionals de l’educació primària i de l’educació secundària, representants de l’administració educativa i persones vinculades amb el món literari, seleccionarà els set textos guanyadors, un per a cada categoria.

En ambdues fases els guanyadors rebran la flor natural i un diploma de reconeixement.

Els centres rebran un diploma que acrediti que un alumne ha estat guanyador o finalista de la segona fase dels Jocs Florals Escolars.

Acte de lliurament: II Jocs Florals Escolars de Catalunya

L’acte final tindrà lloc el dissabte 13 de juny i esdevindrà la cloenda del curs acadèmic 2014-2015.

Calendari primera fase: Jocs Florals Escolars territorials

– Del 15 de gener al 29 de maig de 2015.

Calendari segona fase: Jocs Florals Escolars de Catalunya

– Del 30 de maig al 13 de juny de 2015.