Projecte biblioteca: una experiència d’ApS en horari extraescolar a Sant Vicenç dels Horts

El projecte està emmarcat en el nivell de 4t d’ESO. Un grup d’alumnes de l’institut Gabriela Mistral de Sant Vicenç dels Horts amb ganes de participar en una experiència com aquesta participen activament en la dinamització de la biblioteca d’una escola pública del mateix municipi en horari extraescolar.

Els alumnes estan dividits en petits equips i van un dia a la setmana, de manera que formem cinc equips de treball per cobrir tot l’horari de la biblioteca de l’escola Mare de Déu del Rocío.

Els alumnes reben un formació inicial prèvia sobre el funcionament d’una biblioteca i sobre la dinamització del racó del conte, l’espai de lectura i l’espai de deures.

Els alumnes de l’institut donen suport a la bibliotecària de l’escola Mare de Déu del Rocío en les diferents tasques:

• Dinamització de l’hora del conte.- els alumnes de l’institut ajuden el monitor dins l’espai del racó del conte.
  • Dinamització de l’espai de deures.- els alumnes de l’institut ajuden als alumnes de primària a resoldre els deures.
  • Dinamització de l’espai de lectura.- els alumnes de l’institut llegeixen conjuntament amb els infants diferents contes i lectures.

En definitiva, el projecte té com a finalitat que els alumnes de 4t d’ESO siguin capaços d’oferir un servei a la comunitat, en aquest cas concret als seus companys i companyes de primària, aprenguin diferents tècniques comunicatives, reforcin les habilitats socials i usin la llengua catalana com a llengua vehicular del projecte.

ACCÉS A LA FITXA D’AQUESTA PRÀCTICA EDUCATIVA