Taller formatiu sobre el pla de consum de fruita a les escoles

fruitaMenjar fruita és sa i divertit! I els més petits ho descobreixen amb el Pla de consum de fruita a les escoles, una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es va iniciar el curs escolar 2009/2010 i que es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Salut i Ensenyament.

La campanya, que aquest curs va adreçada als nens de cicle inicial i mitjà de primària (6 a 10 anys), consisteix a distribuir gratuïtament fruites i hortalisses als escolars dels centres educatius de Catalunya que hagin sol·licitat la participació i va acompanyada d’activitats educatives i de lleure relacionades amb l’alimentació, l’agricultura i la salut.

Durant 5 o 6 mesos del curs 2013/2014, es distribuirà, una vegada al mes, fruites i/o hortalisses seleccionades en funció de l’estació de l’any, la proximitat i la qualitat.

La fruita es repartirà entre els nens i les nenes dins del recinte de l’escola, perquè la consumeixin durant l’esmorzar i/ o el berenar.

En el primer trimestre del curs 2013/2014, està previst fer un lliurament al mes de novembre.

Els centres educatius participants desenvoluparan al menys una activitat per recolzar el subministrament de fruita i hauran d’enviar al Departament d’Agricultura una memòria d’aquesta activitat, d’acord amb el model que hi ha en aquest lloc web. La memòria s’enviarà al finalitzar el curs, i en cas de demanar la participació pel curs 2014/2015, s’annexarà a la sol·licitud.

En aquest sentit, es portarà a terme un Taller formatiu adreçat al professorat d’Educació primària

El taller aporta recursos i estratègies que ajudin el professorat a donar a conèixer a l’alumnat de Primària la necessitat de dur una dieta equilibrada i per tant un consum suficient de fruites i verdures, i ha de fer nèixer en ell aquesta habitud alimentària tan saludable. S’intercanviaran, també, experiències i metodologies entre tots els centres presents en el taller.

L’activitat es portarà a terme el 28 de novembre de 2013 a l’aula 1 dels Serveis Educatius del Baix Llobregat-6, de 17:30 a 20h. (TRAMITAR LA INSCRIPCIÓ)

– Conèixer la importància de dur una dieta equilibrada.
– Informar sobre els beneficis de l’increment del consum de fruites i verdures.
– Conèixer, analitzar i intercanviar experiències que els diferents centres han dut a terme els darrers anys per tal de motivar l’alumnat sobre el consum de la fruita.
– Aportar recursos didàctics innovadors al professorat per crear hàbits de consum saludables a l’alumnat de Primària.

– Principals aliments per a una dieta equilibrada.
– Bases psicopedagògiques per fer canvis d’alimentació dels infants.
– Metodologies i activitats per treballar la campanya amb l’alumnat.

Formadors
Elisabet Aznar i David Martínez

Convocatòria d’ajuts

Recurs pedagògic. El secret de Dayta

Fruita a les escoles. El secret de Dayta
El secret de Dayta

Aquest curs, la campanya fa un pas endavant i com a suport al programa, ofereix al professorat de primària de les escoles inscrites al programa, una formació presencial als diferents centres de recursos de Catalunya sobre els materials pedagògicsEl Secret de Dayta

El Secret de Dayta és un recurs pedagògic dirigit a l’alumnat d’educació primària, vinculat a la campanya de la Fruita a les escoles, una història plena de jocs i activitats per gaudir i aprendre.

Activitats pedagògiques

Dossiers de les activitats pedagògiques agrupades per nivells escolars. Cicles de primària: inicial, mitjà i superior

Annexos

Material multimèdia