A la quarta sessió s’han tractat els següents temes:
a. Concreció de l’activitat compartida del curs sobre àlbums il·lustrats. S’han compartit els documents de treball intern.
b. Presentació d’activitats de competència informacional relacionades amb els llibres de coneixements com per exemple el treball dels índexs, dels glossaris i les cronologies, o l’elaboració de gimcanes. Dins aquest espai es va recordar un web amb activitats de competència informacional i se’n va presentar un altre:
- El recordatori: Biblioteca escolar: recursos i experiències. La competència informacional. D’aquest web es van comentar les activitats: La Caixa de preguntes i Els atles.
- La presentació: Portfoli de treballs dissenyats per a la biblioteca mediateca, de Pilar Jarque, amb propostes d’activitats de recerca i foment de la lectura.
c. Es va parlar de l’adaptació que la Biblioteca de Rosa Sensat va eleborar d’una proposta de classificació per al fons ficcional d’educació infantil feta per Teresa Duran i Roser Ros. Aquesta proposta contempla la classificació dels llibres en cinc grans apartats, els dos primers inclouen els llibres que es podrien considerar de coneixements:
- Primers llibres de coneixements o el món que ens envolta. Llibres que ens mostren conceptes concrets i el món exterior. Són els primers llibres de coneixements o àlbums documentals, que ens expliquen d’una manera molt senzilla com són les coses.
- Cròniques de processos quotidians o el dia a dia. Llibres que reflecteixen la vida més quotidiana dels infants.
- Descripció de processos fantàstics o històries meravelloses (contes).
- Llibres d’iniciació a la lectura (didàctics).
- Llibres joc (permeten la interactuació).
Per més informació sobre aquesta classificació es pot consultar el curs El gust per llegir des de la biblioteca escolar.
La propera sessió, la quarta, és el 10 de febrer de 2014, al Servei Educatiu Baix Llobregat-6.