Premi Internacional LINGUAPAX 2014

linguapaxDes de l’any 1999, el 21 de febrer és celebrat arreu del món com el Dia Internacional de la Llengua Materna amb l’objectiu de destacar la importància de la diversitat lingüística i de l’educació multilingüe. Com cada any, Linguapax Internacional aprofita aquesta commemoració per fer públic el nom del guardonat del Premi Internacional Linguapax que s’atorga com un reconeixement a lingüistes, investigadors, docents i membres de la societat civil que hagin destacat per la promoció de la diversitat lingüística o de l’educació multilingüe.

Bases del Premi Internacional Linguapax 2014

1. Linguapax Internacional convoca anualment el Premi Linguapax com a reconeixement a l’acció duta a terme des de diferents àmbits a favor de la preservació de la diversitat lingüística, de la revitalització i reactivació de comunitats lingüístiques i de la promoció del multilingüisme.

2. Són candidats al Premi Linguapax entitats, col·lectius o membres individuals de la comunitat acadèmica i de la societat civil que s’hagin destacat, des de l’activisme, en les accions esmentades. No es poden presentar al premi persones vinculades a les estructures ni a les delegacions de Linguapax.

3. Les propostes hauran d’incloure les dades de contacte dels candidats, així com una carta de motivació de la candidatura (al·legació de mèrits). Es valorarà així mateix tota documentació addicional aportada en suport dels mèrits al·legats.

4. Les propostes convenientment documentades hauran d’enviar-se a la seu de Linguapax Internacional per correu electrònic a l’adreça info@linguapax.net abans del 15 de gener de 2014. Caldrà especificar en l’assumpte del missatge la menció “Premi Linguapax”. Les propostes que es presentin per correu postal, han de ser enviades per correu certificat que acrediti que l’enviament s’ha fet abans del 15 de gener del 2014, a l’adreça següent:

Linguapax Internacional

IEC
Carme, 47
E-08001 Barcelona.

5. Les candidatures seran tractades amb la màxima confidencialitat.

6. Formen el jurat del Premi Linguapax els membres de la Junta de Linguapax, del Consell Assessor i els delegats Linguapax de la xarxa internacional. La decisió del jurat serà inapel·lable.

7. El Premi Linguapax està dotat amb la quantitat de 6.000 €.

8. El Premi Linguapax es donarà a conèixer el 21 de febrer de 2014, Dia Internacional de la Llengua Materna.

La convocatòria i la dotació del Premi Internacional Linguapax 2014 ha estat possible gràcies al suport de la Fundació la Caixa.

Guardons concedits pel Premi Internacional Linguapax

Any Nom Afiliació País
2002 Bartomeu Melià Teko Guaraní Illes Balears,Paraguai
Jerzy Smolicz Universitat d’Adelaide Polònia, Austràlia