El hombrecito vestido de gris y otros cuentos

Autor: Fernando Alonso
Il·lustrador: Ulises Wensell
Editorial: Kalandraka
Any de publicació: 2014
Col·lecció: Sieteleguas
ISBN: 978-84-8464-839-0
Nivell recomanat: + 10 anys

L’editorial Kalandraka (seguint en la seva línia de qualitat que la va portar a merèixer el premi 2012 a la millor labor cultural) acaba de recuperar la deliciosa obra escrita per Fernando Alonso i il·lustrada per Ulises Wendell El hombrecito vestido de gris y otros cuentos, publicada el 1978 per l’editorial Alfaguara.

El llibre consta de 8 relats: El hombrecito vestido de gris, El barco de plomo, Los árboles de piedra, El viejo reloj, El barco en la botella, El guardián de la torre, El espantapájaros y el bailarín y La pajarita de papel.

Podeu llegir el primer conte El hombrecito vestido de gris:

Els vuit relats que componen l’obra són unes peces plenes de poesia caracteritzades per un estil narratiu concís i suggerent. Els contes que no deixen indiferent després de la seva lectura: són plens d’idees i missatges que es desprenen dels temes universals que tracten (treball en grup, convivència, solidaritat, el poder, la igualtat…)

En síntesi un llibre molt recomanable i que permet dissenyar a l’aula activitats basades en la conversa. Les propostes que ens fa Aidena Chambers a la seva obra Dime, en aquest llibre tenen un magnífic aliat.

L’editorial Alfaguara, en el seu dia, va elaborar una guia de lectura d’aquest llibre.