Tots uns homes

Pàgines: 28
Per a totes les edats

ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: Les diferències o no entre nens i nenes
  • Subtemes: Valors, emocions, tòpics socials, diferències entre sexes…

Gènere: Narrativa

Resum/Argument
Aquest llibre explica l’anècdota de dos nens d’uns sis o set anys aproximadament, molt amics que dormen junts a casa d’un d’ells. Tot parlant, fan broma i se’n riuen de les nenes perquè elles són avorrides, juguen a nines, dorment amb ninots de peluix i tenen por dels fantasmes i els nens són més valents i forts. De cop i volta comencen a sentir por i acaben dormint al llit de la seva germaneta abraçats als seus ossets de peluix.
Ambientació
  • Espai: una habitació similar a la que poden tenir els nostres alumnes.
  • Temps: actual
Personatges
  • Els dos amics
  • La germaneta d’un d’ells
PROPOSTA D’ACTIVITATS
1. Aquesta lectura la fem en l’estona del conte dels alumnes de segon. Després de la lectura iniciem una conversa. El mestre té a les mans un guió de preguntes per a fer i per a poder anar potenciant la reflexió i la participació de tots aportant experiències personals: creus que hi ha moltes diferències entre els nens i les nenes, alguna vegada us heu sentit rebutjats a l’escola entre els companys de joc pel fet de ser nen o nena, creus que realment hi ha alguna cosa que les nenes o els nens no poden fer, heu entès la imatge final o bé creus que era necessari posar-hi un text, etc.
2. Es fa entre tots els alumnes de la classe una llista amb els jocs que agraden tant als nens com a les nenes i se’ls pregunta si ha estat difícil fer-la i perquè.
ASPECTES A DESTACAR
Es poden portar a l’aula notícies extretes del diari que facin referència a la violència de gènere per parlar-ne entre tots i anar sensibilitzant als nens d’aquesta problemàtica social tant present en els nostres dies.
Ressenya: Carme Miró (Escola Joan Juncadella)