El príncep dels embolics

Pàgines: 40

ESTUDI DEL LLIBRE
Tema principal: L’engany.

• Subtemes: La mentida i la importància del treball en equip.

Nivell: Cicle Mitjà/Superior de Primària

Resum:
Un arbre és un tot, des de la fulla més petita fins l’arrel més antiga. Cada part té la seva funció que ajuda a formar el conjunt i per això la feina de cada un és important. Un dia l’alzina rep la visita d’un corb. El corb intenta crear mala maror entre les diferents parts de l’alzina: el tronc, les fulles i les arrels per aconseguir el seu objectiu: fer-se l’amo de l’arbre.

Ambientació:

• Espai: Al bell mig d’un camp.
  • Personatges: El corb i el tronc, les fulles i les arrels de l’alzina.

PROPOSTA D’ACTIVITATS
Es tracta d’un llibre que té unes il·lustracions excel·lents i que val la pena treballar-les amb els alumnes.

1. Abans de la lectura:
– S’ensenyen algunes il·lustracions concretes del llibre sense el text. Per grups han de fer hipòtesis sobre la relació que s’estableix entre el corb i les diferents parts de l’arbre:

• Per què les fulles, les arrels i el tronc de l’arbre tenen cara?
  • De què deuen parlar entre ells?

2. Després de la lectura:
– Es confirmen o no les hipòtesis que han fet els diferents grups.
– Podem aprofitar per tal de que els nens i nenes expliquin si s’han trobat mai en una situació semblant i com se n’han sortit.

ALTRES ASPECTES A DESTACAR

Es pot visitar la web del Roger Olmos (il·lustrador de l’àlbum) per tal de veure altres produccions seves.

Maria Capdevila. Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts)